پورذهبی: آمر به معروف و ناهی از منکر باید منافع شخصی را کنار بگذارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید منافع شخصی و قبیله گرایانه را کنار بگذارد؛ چرا که تبعیض در این زمینه جایز نیست.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش استانی یاوران معروف در سنندج، گفت: کسی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعال است باید دارای ویژگی هایی باشد تا کارش تاثیرگذار باشد و از جمله این خصلت ها تهذیب نفسانی است.

وی امام حسین (ع) را نمونه یک انسان مهذب از لحاظ اخلاقی و دینی دانست و اظهار کرد: ابتدا باید هر کسی خودسازی کند تا امر به معروف و نهی از منکرش، تاثیرگذار و کلامش نفوذ داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان از دیگر ضرورت های بحث امر به معروف و نهی از منکر را تلاش دلسوزانه و شایسته عنوان کرد و افزود: مسائل بخشنامه ای باید عملیاتی و دلسوزانه باشد تا شاهد رشد و پیشرفت کار در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید حقوق شهروندی رعایت شود تا مبادا باعث کینه مخاطب شود و نتیجه عکس بدهد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این همایش بیان کرد: قصد فتنه گران دنیا این است امر به معروف و نهی از منکر را کمرنگ یا بی رنگ کنند و این حوزه همواره مورد هجمه تیغ تیز دشمنان بوده است.

محمد جباری با بیان اینکه حجاب و عفاف جزو شعائر دینی و مقتضای عقل است، یادآور شد: دشمن از طریق افرادی به صورت علنی یا در فضای مجازی اقدام به ترویج بی حجابی  می کند و قوه قصاییه با این گروه به شدت برخورد می کند.

وی گفت: باید ادارات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و ترویج حجاب و عفاف، در این حوزه ورود کنند و از ظرفیت های آحاد جامعه از جمله سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد.

کد خبر 2758687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha