میت در لباس های شهروندان کرد که از طریق اینترنت خریداری شده اند چیپ می گذارد

سرویس ترکیه - روژنیوز با انتشار گزارشی تصویری مدعی جاساز شدن چیپ های ردیابی از سوی میت در داخل لباس های خریداری شده از اینترنت از سوی شهروندان کردستان ترکیه شد. 

به گزارش کردپرس، روژنیوز رسانه نزدیک به حزب کارگران کردستان (PKK) در گزارشی مدعی شد که سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در لباس هایی که شهروندان کرد در کردستان ترکیه از طریق اینترنت خریداری می کنند، چیپ برای ردیابی جاساز می کند.

روژنیوز در این گزارش مدعی شد که یک شهروند کردستان ترکیه که به دلایل سیاسی در کردستان عراق زندگی می کند، لباس هایی را که از طریق اینترنت خریداری کرده است، بررسی کرده و متوجه می شود که در آنها چیپ جاساز شده است.

 این شهروند کرد که نمی خواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد: «من از خانواده ام که در کردستان ترکیه هستند، خواستم تا برای من لباس خریداری کرده و ارسال کنند. آنها نیز از طریق اپلیکیشن ترندیول (Trendyol) که در اختیار دولت ترکیه است، لباس هایی را خریداری کرده و برای من ارسال کردند. پس از این که لباس ها به دستم رسید متوجه شدم که چیزی درون آنها جاساز شده است. باز کردم و متوجه شدم که چیپ رهگیری است.»

روژنیوز ویدئویی در این زمینه منتشر کرد که در آن چیپ ساخت شرکت اپل در زیر مارک شلوار جین متعلق به شرکت ماوی ساخت ترکیه جاساز شده است. 

پیشتر نیز اخباری در زمینه همکاری شرکت های دارای نرم افزارهای خرید مانند ترندیول با دولت ترکیه منتشر شده بود.

کد خبر 2758651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha