من از توافق بین قلیچداراوغلو و اوزداغ اطلاعی نداشتم

سرویس ترکیه - روزنامه نگار اپوزیسیون مدعی بی خبری مرال آکشنر از توافق بین قلیچدار اوغلو و امید اوزداغ درباره واگذاری وزارت کشور و میت شد.

به گزارش کردپرس، اسماعیل سایماز روزنامه نگار مشهور نزدیک به اپوزیسیون ترکیه و از ستون نویس های روزنامه سوزجو، مدعی بی اطلاعی مرال آکشنر رهبر حزب خوب و از شرکای اصلی ائتلاف اپوزیسیون از توافق های بین کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و امید اوزداغ رئیس حزب ظفر شد.

پند روز پیش اخباری مبنی بر امضای توافقنامه ای بین قلیچدار اوغلو و اوزداغ در رسانه های ترکیه منتشر شد. در این اخبار اوزداغ مدعی شده بود که بر اساس توافق های انجام شده بین او و قلیچدار اوغلو قرار بوده در صورت پیروزی رهبر CHP در انتخابات ریاست جمهوری سه وزارتخانه از جمله وزارت کشور به علاوه سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به این حزب و شخص او واگذار شود. 

سایماز امروز در یادداشتی در روزنامه سوزجو مدعی شد که مرال آکشنر از توافق های انجام شده بین رهبر CHP و اوزداغ بی خبر بوده است.

سایماز مدعی شد که از طریق مشاور مطبوعاتی حزب خوب از آکشنر درباره ادعای اوزداغ پرسیده است و او نیز پاسخ داده که از توافق پنهانی میان دو رهبر اپوزیسیون بی خبر بوده است و تنها از توافقنامه هفت ماده ای که به صورت علی منتشر شد، خبر داشته است.

در این یادداشت از قول آکشنر آمده است که قلیچدار اوغلو حق این را نداشته است که به میل خود وزارتخانه های کابینه را به احزاب واگذار کند.

کد خبر 2758600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha