نماینده ولی فقیه در کردستان: برنامه های مساجد و اماکن مذهبی کیفی سازی شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هم اکنون به اندازه کافی مسجد و اماکن مذهبی در استان وجود دارد اما در زمینه هایی از کیفیت لازم برخوردار نیستند لذا باید به کیفی سازی این اماکن بصورت ویژه توجه شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جلسه ستاد اقامه نماز کردستان، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مساجد ما در برخی از شهرهای استان امام جماعت ندارند لذا باید تلاش کنیم افراد واجد شرایط و مبلغان بیشتری را وارد مساجد کرده و با برپایی نماز جماعت کیفییت بخشی ایجاد شود.

وی افزود: مساجد و نمازخانه های ما در زمینه امکانات و برنامه ها از جذابیت برخوردار نیست در حالی که به اندازه کافی نیرو، مسجد و مناره و حسینیه داریم اما کیفیت کم است و می طلبد هر کسی در این اماکن از جمله نماز، غسالخانه و غیره مشغول به خدمت است، اطراف خود را کیفی سازی کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در استان کردستان بسیاری از مساجد ما موقوفه های خوبی دارند و نیازی به کمک های دولتی ندارند فقط باید در این زمنیه مدیریت لازم صورت گیرد.

فلسفه و حکمت نماز برای جوانان تبیین شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج نیز در این جلسه بیان کرد: در قرآن کریم ۸۳ آیه در مورد نماز آمده است، لذا باید فلسفه و حکمت نماز برای جوانان تبیین و تشریح شود و زمینه برای جذب این قشر به سمت نماز و مسجد فراهم شود.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه مساجد محل اخوت، برادری، انسجام و مودت است، یادآور شد: در حال حاضر مساجد و اماکن متبرکه استان بدون بودجه است و باید این مساله ریشه یابی شده و خیرین برای این مهم جذب شوند.

کد خبر 2758571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha