۳۳۶۶ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی کردستان  تسهیلات گرفتند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان و جامعه معلولین زیرپوشش این سازمان پرداخت شد که نسبت به سال قبل آن ۳ برابر افزایش داشت.

به گزارش کرد پرس، حسین رسولی در نشست خبری با خبرنگاران کردستان، گفت‌: در سال ۹۹ تنها ۱۱۶ میلیارد تومان‌ تسهیلات به مددجویان پرداخت شد که در سال گذشته به ۳۸۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تمام افراد جامعه مخاطب و مشتری سازمان بهزیستی هستند و به نوعی از این سازمان خدمات دریافت می کنند، افزود: ۵۴ ماموریت شاخص با ۱۲۰ فعالیت طرح و برنامه در این سازمان در حوزه های مختلف برای گروه های هدف ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه خاصی به قشر نیازمند و افراد محروم جامعه صورت گرفته است، اظهار کرد: سالانه به طور میانگین مستمری مددجویان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته اما در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۵۶ درصد رشد داشته است.

رسولی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر ضایعه نخاعی نیازمند حق پرستاری پشت نوبت نداریم و براساس اولویت بندی افراد زیرپوشش خدمات قرار می گیرند، ادامه داد: معلولان ضایع نخاعی و معلولان سالمند در اولویت کار بوده و اکنون یک هزار و ۷۳۱ نفر پشت نوبت دریافت حق خود هستند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از کمک ها و مشارکت های مردمی توسط موسسات خیریه در سطح استان جمع آوری می شود، یادآور شد: در حوزه مشارکت های مردمی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی و موسسات خیریه جمع آوری و هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان از ارائه خدمات به خانواده های دارای فرزند ۲ قلو و بیشتر با اولویت نسبت به سایر خانواده ها خبر داد و بیان کرد: علیرغم افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز حمایتی شبانه روزی اما هزینه نگهداری ماهانه هر مددجو تحت مراقبت ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

رسولی با گلایه از مسئولان دستگاه های اجرایی استان نسبت به مناسب سازی محیط، گفت: تنها ۳۰ درصد کار در این حوزه انجام شده و علیرغم‌ پیگیری های متعدد دستگاه ها نسبت به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه مقابله با اعتیاد نیز ورود خوبی در سال گذشته داشت و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد، به راه‌اندازی کمپ‌ ماده ۱۶ در سنندج اشاره کرد و افزود: در این مرکز محدودیت پذیرش داشته و تنها توانسته‌ایم ۲۵۰ معتاد متجاهر را پذیرش کنیم.

کد خبر 2758372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha