خطر از دست دادن کرسی شوراهای استانی عراق توسط کردها

به گفته مسئول نهاد انتخاباتی اتحادیه میهنی کردستان، اگر کردها در مناطق مورد مناقشه یکصدا نباشند تعداد زیادی از آراء و کرسی های خود را از دست خواهند داد.

رزگار حاجی محمد با اعلام اینکه اتحادیه میهن تلاش کرده است تا همصدایی لازم میان کردها در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای استانی در مناطق مورد مناقشه ایجاد شود، افزود حزب جماعت عدالت و اتحاد اسلامی بر برادری و صلح طلبی تاکید کرده اند اما حزب دمکرات کردستان در این باره پاسخ مثبتی نداده است.
وی اشاره کرد گمان می کنیم که در این انتخابات همه احزاب و گروه های سیاسی کرد بدون استثناء در چارچوب ائتلافی یا در یک فهرست در انتخابات شرکت خواهند کرد و اگر کردها با یک فهرست در انتخابات شرکت نکنند تعدادی زیادی از آراء و کرسی های خود در این مناطق را از دست خواهیم داد که این امر باعث وارد شدن زیان غیرقابل جبرانی در کرکوک خواهد شد.
احزاب مختلف آماده سازی های لازم را برای برگزاری انتخابات شورهای استانی در کرکوک را فراهم کرده اند و گفته می شود که اعراب می خواهند با یک فهرست در این انتخابات شرکت کنند و احتمال دارد که اقلیت های ترکمن  نیز با یک فهرست مخصوص به خود شرکت کنند، آنچه که مسلم است تا کنون کُردها در خصوص مشارکت در این انتخابات با یک فهرست به توافق نرسیده اند.

کد خبر 2758350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha