میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیازان کشاورزان کردستانی به ۲۰۲ هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۲۵ تیر ماه جاری در استان، ۲۰۲ هزار و ۲۸۱ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: ارزش ریالی گندم خریداری شده تا کنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: این میزان گندم خریداری شده توسط ۱۲ هزار و ۴۸۴ نفر از کشاورزان تحویل ۷۰ مرکز فعال خرید گندم در استان داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم توسط مراکز خرید در استان ۲۶ تن و ۲۴۸ کیلوگرم است، ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های سقز با ۷۰ هزار و ۹۰۸ تن، بیجار با ۵۲ هزار و ۹۱۴ تن و کامیاران با ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن است.

اسکندری یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه ۱۹ هزار و ۸۲۹ تن، دیواندره ۱۰ هزار و ۳۸۰ تن، دهگلان ۸ هزار و ۷۳۸ تن، سنندج ۲ هزار و ۸۴۸ تن، بانه یک هزار و ۴۷۷ تن، مریوان ۷۶۰ تن و سروآباد هم ۶۱۴ تن است.

کد خبر 2758280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha