استاندار کردستان: اصناف و بازاریان از ارکان مهم پویایی و رشد شاخص های اقتصادی هستند

استاندار کردستان گفت: اگر بخواهیم در اقتصاد استان قدمی بلند برداریم بدون نقش آفرینی و لحاظ کردن جایگاه اصناف و بازاریان اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در همایش روز اصناف با بیان اینکه مشکلات و گرفتاری های اصناف و بازاریان را به خوبی درک می کند، گفت: اصناف و بازاریان یکی از ارکان مهم پویایی و رشد شاخص های اقتصادی در جامعه به شمار می روند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم در اقتصاد استان قدمی بلند برداریم بدون نقش آفرینی و لحاظ کردن جایگاه اصناف و بازاریان اتفاقی نخواهد افتاد.

استاندار کردستان با بیان اینکه اصناف و بازاریان در جامعه تنها به عنوان فعال اقتصادی مطرح نیستند، بلکه معتمد یک شهر و مایه اعتبار جامعه هستند، افزود: سنت حسنه احترام و حرمت گذاشتن به بزرگان همیشه و در همه زمان ها در بازار پا برجا بوده است و باید این رویکرد در همه حوزه ها تقویت شود.

زارعی کوشا ادامه داد: در کردستان و در حوزه های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در حال روی دادن بوده که یکی از آن اتفاقات حرکت در مسیر توسعه صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه شاهد یک سرمایه گذاری بزرگ هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت و معدن در بخش چاردولی قروه هستیم، یادآور شد: اعتقاد دارم استان کردستان در مسیر توسعه صنعتی گام بر می دارد و باید همزمان با استقرار صنایع بزرگ حفظ محیط زیست نیز در اولویت قرار بگیرد.

استاندار کردستان همچنین به برنامه ریزی های صورت گرفته برای رونق بازار و اصناف طی ماه های آینده اشاره کرد و بیان کرد: در سفری که به سلیمانیه داشتیم در یک جلسه سه ساعته برای رفع موانع مرزی گفتگوهای مفصلی انجام شد و تلاش خواهیم کرد با رویکرد عملگرایانه از ظرفیت مرز برای رونق تجارت و مبادلات استفاده کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه استان کردستان به اندازه کافی فرصت ها را به بهانه های مختلف مثل جنگ و ناامنی از دست داده است و امروز اجازه فرصت سوزی به کسی داده نمی شود، گفت: به عنوان خادم مردم استان درخواست میکنم هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد به انسجام و تقویت وحدت و برادری کمک و از اختلاف افکنی و حاشیه سازی پرهیز کند.

وی با تاکید بر تمرکز مدیران بر خدمتگزاری و انجام  وظایف محوله، افزود: در استان همواره مسائل مختلفی از سوی برخی رسانه ها، افراد و جریان ها مطرح می شود که ممکن است بدور از انصاف و یا فاقد مولفه شناخت و علم باشد اما من نمی توانم وقت خدمتگزاری را برای پاسخ گفتن به توهین ها صرف کنم، چرا که فلسفه وجودی ما کار و تلاش برای استان است و باید وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: اگر مطالبی باعث آسیب به استان و مجموعه خدمت شود در آن صورت از حق استان، مردم و مسوولان دفاع خواهم کرد.

کد خبر 2757864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha