نظارت جدی بر کیفیت کالا و خدمات منجر به توسعه می شود

مشاور مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر نظارت جدی بر استانداردسازی کالا و خدماتف گفت: اگر شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار کیفیت کار لازم را داشته و استاندارد نظارت لازم را انجام دهد، می تواند به توسعه استان کمک کند.

به گزارش کرد پرس، مجید آغابابایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد کردستان، گفت: انتفال احساس امنیت روانی به جامعه یکی از کارکردهای اصلی سازمان استاندارد است که در این زمینه کمرنگ عمل شده است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سازمان استاندارد سازمانی کاملا فنی و تخصصی است و در بحث تولیدات، صادرات و واردات نقش اساسی دارد و یکی از کارکردهای اصلی آن ارتقای کیفیت و استاندارد سازی است که می تواند احساس امنیت به شهروندان ارائه دهد.

مشاور مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه شعار دولت شعار تحول است و مقدمه تحول هم تغییر است، اظهار کرد: از مجموعه استانداری انتظار می رود مدیریت جدید سازمان استاندارد استان را یاری داده و از همه ظرفیت های استان بهره گرفته شود.

سازمان استاندارد باید همگرا با نهادهای علمی حرکت کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: سازمان استاندارد استان باید همگرا با نهادهای علمی حرکت کرده و همکاری جدی با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری داشته باشد.

مهدی رمضانی ادامه داد: ساحت اداره کل استاندارد ساحت فنی، حرفه ای و تخصصی است و این سازمان در حوزه تولید، خدمات، تضمین و اصالت و کیفیت نقش جدی دارد.

وی یادآور شد: در چند سال اخیر شعارهای سال، اقتصادی و تاکید بر تولید و حمایت کالای ایرانی بوده است و در این زمینه سازمان استاندارد نقش مکمل و حتی تسهیل کننده تولید را بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سازمان استاندارد باید استاندارهایش را به صورت جدی بالا ببرد، چرا که مردم ما هنوز آن اعتقادی که باید به برخی از تولیدات داخی داشته باشند را ندارند چون بی کیفیتی آن را دیده اند لذا سازمان استاندارد باید استانداردهای فعلی را بالا ببرد.

رمضانی با بیان اینکه این سازمان باید ضمن تسریع در فرآیندها، ارتقای کیفیت را مدنظر قرار دهد، افزود: یکی از استانداردهای مورد نیاز ما بهره وری است که این مهم در کشور پایین است بنابراین سازمان استاندارد باید بتواند استاندارد بهره وری را بالا ببرد.

نگاه استاندارد باید به پژوهش و تحقیق باشد

سرپرست اداره کل استاندارد کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز با گسترش علم و فناوری، نگاه ویژه سازمان استاندارد باید به پژوهش و تحقیق باشد و این مهم مستلزم سازو کار اساسی است.

محرم وزیری ادامه داد: با توجه به نقش مهم و اساسی استاندارد در حوزه های مختلف، باید چشم انداز پنج ساله این سازمان در استان برای ساختن زندگی ایمن تر و سالم تر با تقویت و توسعه استاندارد تدوین شود و این سند باید سندی جامع و بومی باشد.

وی با بیان اینکه جزیره ای عمل کردن بلای جان هر سازمانی است، یادآور شد: ما باید تلاش کنیم در انجام امور، فرهنگ خرد جمعی را نهادینه کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم از خدمات فرهاد حیدری سرپرست قبلی اداره کل سازمان استاندارد کردستان تقدیر و محرم وزیری به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

کد خبر 2757774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha