برداشت گندم از مزارع کردستان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سطح کل گندم آبی و دیم استان بیش از ۵۸۹ هزار هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شود.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جشن برداشت گندم در کامیاران، میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان کردستان را ۴۷۸ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مدیریت مناسب همکاران جهاد کشاورزی و کشاورزان در مبارزه با عوامل خسارت زا، تغذیه مناسب و بارندگی مطلوب سبب شده محصول گندم امسال از لحاظ کمی و کیفی چشمگیر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در سطح استان کردستان، تعداد یک هزار و ۶۳۱ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت در مزارع را به عهده دارند، که برای نظارت بر عملیات برداشت ۲ اکیپ استانی، ۹ اکیپ شهرستانی و بیش از ۴۰ اکیپ مراکز جهاد کشاورزی و ۱۳ اکیپ بخش خصوصی تعیین و تجهیز شده اند.

اسکندری در خصوص نحوه خرید گندم ازکشاورزان نیز بیان کرد: بیش از ۸۲ مرکز در سطح استان آماده تحویل گندم از کشاورزان کردستانی هستند.

وی ادامه داد: اگر کشاورزان از مراکز خرید تخلف یا کم کاری دیدند سریعاً به مراکز جهاد کشاورزی یا جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

کد خبر 2757727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha