شناسایی ۲۲۰ گلوگاه فساد در کشور

سرویس ایلام - بازرس کل استان ایلام در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور با انجام کار کارشناسی حدود ۲۲۰ گلوگاه فساد را شناسائی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مالک روشنی با اشاره به وظایف این سازمان در قانون، عنوان کرد: گزارش های بازرسی در سال گذشته ۲۰۵ فقره بوده که از این تعداد ۱۴۵ مورد گزارش اصلاح امور و ۵ مورد تعقیب کیفری و ۵۷ فقره گزارش اداری انتظامی بوده است. 

بازرس کل استان ایلام افزود: با توجه به اولویت پیشگیری، از زمان شروع به کار تا الان در ۷۰ روز اخیر برای مدیران، حراست ها، بازرسی ها و حقوقی های حدود ۳۰ اداره جلسه توجیهی در بازرسی کل تشکیل شده است.

روشنی گفت: هدف از این جلسات بررسی نقایص و نارضایتی های مردم از آن اداره و ارائه راهکار لازم در قالب مصوبه بوده است. 

بازرس کل استان در بخش دیگری از گزارش اظهار داشت: حسب الامر ریاست عالی سازمان و به جهت جلب رضایت مندی مردم بازرسی های سرزده را درسال ۱۴۰۲ با همراهی صداوسیمای مرکز استان بصورت جدی آغاز کرده ایم واین موضوع به منظور نظارت بر دستگاههای خدمات رسان و نحوه ارائه خدمات به مردم عزیز استان است که خوشبختانه مورد اقبال و از انتظارت عموم مردم نیز هست.

روشنی افزود: در بازرسی ها از برخی دستگاهها مشکلاتی احصاء و در همان روز به مدیران جهت برطرف کردن آن ابلاغ کرده ایم وتا رفع مشکل آن را رصد می کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور با انجام کار کارشناسی حدود ۲۲۰ گلوگاه فساد را شناسائی و در یک برنامه ۴ ساله در قالب بازرسی برنامه ای تدوین شده که با انجام این برنامه ها ما شاهد تاثیر آنها در ریشه کن نمودن فساد باشیم.

بازرس کل استان تصریح کرد: خط قرمز ما در بازرسی کل استان مردم هستند و به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست که مردم برای انجام امورات قانونی خود به ادارات مراجعه کنند و خدای ناخواسته به جهت سهل انگاری یا بروکراسی های بی مورد اداری آزرده خاطر شوند.

کد خبر 2757409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha