صدور ۷۸ هشدار نظارتی برای مدیران کردستان/کوتاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت

بازرس کل استان کردستان گفت: سال گذشته در حوزه ترک فعل مدیران و کارکنان استان، ۷۸ مورد اقدام نظارتی انجام شده که منجر به ارائه گزارش هشداری شده است.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، از صدور ۷۸ هشدار نظارتی ویژه جلوگیری از ترک فعل مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در گذشته اگر عملکرد مدیری مناسب نبود، گزارش تهیه و ابلاغ می شد اما در ۲ سال اخیر نقاط قوت نیز دیده می شود.

وی افزود: نظارت دقیق بر بحث عملکرد تکلیفی دستگاه اجرایی یکی از ماموریت های سازمان بازرسی است که در قوانین و مقررات تکالیفی برای دستگاه ها تعیین شده که بازرسی بر حسن اجرای این قوانین در ادارات نظارت خواهد کرد.

بازرس کل استان کردستان با اشاره به ورود سازمان بازرسی به بررسی قانون طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: در همین راستا اراضی فاقد استفاده در استان شناسایی و به مدیران اعلام شده باید در اختیار نهضت ملی قرار گیرد که متاسفانه برخی از دستگا ها حاضر نیستند این قانون را اجرا کنند.

هواسی ادامه داد: امروز آخرین مهلت و اخطار سازمان بازرسی صادر می شود و اگر مدیران اراضی مازاد را معرفی نکنند، قطعا ترک فعل آنان به مجموعه قضایی اعلام و با آنان برخورد قهری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید به قانون تمکین کنیم، یادآور شد: در استان کردستان سرانه ورزشی، فضای سبز و ... پایین است و این در حالی است که دستگاهی ۷۰ تا ۱۰۰ هکتار اراضی را محصور کرده و در اختیار مردم قرار نمی دهد.

بازرس کل استان کردستان جلوگیری از تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز را از جمله برنامه های اولویت دار عنوان کرد و بیان کرد: در ۳ سال اخیر بالغ بر ۱۶ هزار فقره پرونده به کمیسیون های مربوطه ارجاع شده که تنها ۱۴ درصد رای منجر به تخریب صادر شده و ۳ درصد آن اجرایی شده اس.

هواسی گفت: یکی از دغدغه های مردمی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که تکالیف مکرری برای بحث مشوق های فرزندآوری پیش بینی شده و ما بر نحوه اجرای این قانون نظارت و از دستگاه ها مطالبه می کنیم.

وی افزود: از نحوه اجرای قانون فرزندآوری و جوانی جمعیت در استان گلایه داریم چرا که این قانون به طور کامل در استان اجرا نمی شود و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت نشده است.

بازرس کل استان کردستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر در کردستان در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بودند و امسال براساس بازرسی که انجام دادیم این آمار به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده که امیدواریم بانک های استان این قانون را رعایت کنند و تا ۲۰ شهریور باید این تسهیلات پرداخت شود.

هواسی با اشاره به اینکه در سال جاری برای استان کردستان ۱۷ برنامه سراسری در حوزه های مختلف از جمله مالیاتی فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است، ادامه داد: سال گذشته ۷۵ برنامه بازرسی اجرا شده که حالص آن ۸۱ گزارش اصلاح ساختاری بود.

وی یادآور شد: در قبال گزارش های کیفری و تلاش قضات استان و حمایت رئیس کل دادگستری استان برای ۳۰ نفر از متهمین  رای قطعی از جمله حبس، تعلیق انفصال دائم و موقت از خدمت و جزای نقدی صادر شده است.

بازرس کل استان کردستان بیان کرد: همچنین برای گزارشات تعقیبی و انتظامی هم برای ۶۰ نفر از متخلفین احکامی از جمله انفصال، بازخریدی، کسر از حقوق و بازداشت و ممنوعیت انتصاب در پست های مدیریتی صادر شده است.

هواسی گفت: انجام ۳۵۷ اقدام اثر بخش و ۷۸ اقدام ترک فعل مدیران، رسیدگی به مشکلات داروخانه ها و جلوگیری از فرارهای مالیاتی شناسایی و پیگیری وصول حقوق معادن بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان، جلوگیری از ورود محموله نفتگاز ۱۳۷ تانکر به دلیل آلاینده غیرمجاز، تثبیت اراضی مالکیت دولت احصا و برگشت ۲۴ میلیارد تومان پول پرداختی به پیمانکاران از دیگر اقدامات سال گذشته بازرسی در استان بوده است.

کد خبر 2757406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha