الحاق زمین مهمترین راه رفع حل مشکل مسکن ملی در کردستان است

استاندار کردستان با بیان اینکه در شرایط کنونی چاره ای نداریم و باید به سمت الحاق زمین برای حل مشکل مسکن ملی برویم، گفت: زمان کمی داریم و باید با استفاده از طرح های میانکار، به تسریع در اجرای مسکن ملی کمک کنیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست کردستان با محوریت بررسی اجرای طرح میانکار در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران برای اجرای مسکن ملی، گفت: در کنار دستگاه های دولتی، نهادهای غیردولتی و عمومی و سازمان نظام مهندسی هم باید در این رابطه احساس مسئولیت کنند؛ چون این طرح، طرحی مردمی و برای رفع نیاز مردم است.

وی اظهار کرد: از لحاظ زمان، امکانات، زمین و محدودیت های قانونی در مضیقه هستیم و همه باید با تعامل برای پیشبرد مسکن ملی تلاش کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در شرایط کنونی چاره ای نداریم و باید به سمت الحاق زمین برای حل مشکل مسکن ملی برویم، افزود: زمان کمی داریم و باید با استفاده از طرح های میانکار، به تسریع در اجرای مسکن ملی کمک کنیم.

زارعی کوشا با تقدیر از اداره کل و راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط برای رفع مشکل زمین در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران، ادامه داد: جدیتی که در چند ماه اخیر برای رفع مشکل زمین طرح مسکن ملی در استان وجود داشت را باید ادامه داد.

مشکل تأمین زمین برای مسکن ملی در پنج شهر کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: زمین برای ساخت مسکن ملی در شهرهای قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج کفاف تعداد متقاضیان را نمی دهد و هر کدام از شهرها مسائل خاص خود را دارند.

جهانگیر الیاسی به تلاش برای اجرای طرح میانکار برای رفع مشکل تأمین زمین مسکن ملی در شهرهای قروه، دهگلان و کامیاران اشاره کرد و یادآور شد: تعداد متقاضیان مسکن ملی در شهر سنندج برابر با متقاضیان استان البرز است.

وی با بیان اینکه به زعم ما مشکل تأمین زمین در شهر سنندج برطرف شده است، گفت: در شهرهای بانه و مریوان تاکنون زمین برای مسکن ملی تأمین نشده که برنامه ریزی برای رفع این مشکل در دست اجراست.

گفتنی است در این جلسه زمین های در نظر گرفته شده در قالب طرح میانکار برای اجرای مسکن ملی در شهرهای قروه، کامیاران و دهگلان مصوب شد و برای تأیید نهایی در شورای برنامه ریزی بررسی می شود.

کد خبر 2757038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha