حل مشکل کشتار غیرمجاز در ایلام نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم

سرویس ایلام - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در جلسه کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان ایلام با اشاره به زنگ خطر افزایش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در استان ایلام، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید پای کار مشکل کشتار غیرمجاز باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس ، دکتر یونس احمدی اظهار کرد: امروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان به دلیل مسئله کشتار غیرمجاز در استان ایلام در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان و مردم باید پای کار باشند، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بحث جمع آوری کشتار غیرمجاز در استان، برطرف کردن نواقصات کشتارگاه‌های دام است که این مسئله نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی بیان کرد: دامپزشکی استان ایلام مسائل و مشکلات کشتارگاه‌های دام استان را به طور کامل احصاء کرده است و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌های استان باید در این زمینه همکاری و کمک کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در مسئله مرغ الان حدود ۸۰ درصد مصرف مردم استان از طریق کشتار مجاز تامین می‌شود، افزود: باید برای بالا بردن آمار خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز، ساماندهی و حل مشکلات کشتارگاه‌های استان یک اولویت اساسی باشد.

وی عنوان کرد: در ۱۲ نقطه شهری در استان ایلام کشتارگاه وجود دارد و باید برای احداث کشتارگاه در ۱۰ نقطه دیگر با مشارکت بخش خصوصی و یا همکاری شهرداری‌ها کشتارگاه دام احداث شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به مشکلات کشتارگاه دام مرکز ایلام، افزود: دامپزشکی هرگونه همکاری لازم را با مالک این کشتارگاه انجام داده ولی الان این کشتارگاه غیرفعال است و باید هرچه سریع‌تر مالکیت این کشتارگاه تعیین تکلیف شود.

کد خبر 2757023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha