ترور شش شهروند کرد ترکیه در سلیمانیه از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی

سرویس ترکیه - با ترور روز گذشته فعال سیاسی کرد ترکیه در سلیمانیه تاکنون شش فعال سیاسی و شهروند کرد اهل ترکیه از آغاز سال ۲۰۲۱ در اقلیم کردستان عراق هدف ترور قرار گرفته‌اند.

بە گزارش کردپرس، از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون شش فعال سیاسی و شهروند اهل کردستان ترکیه در اقلیم کردستان عراق هدف ترور قرار گرفته‌اند.

به نوشته آژانس خبری زمن‌پرس، ترور «حسین آرسان» که روز گذشته در شهر سلیمانیه روی داد، هفتمین ترور فعالان سیاسی و شهروندان کرد ترکیه در سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق از آغاز سال ۲۰۲۱ است.

در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، «یاسین بولوت» با نام تشکیلاتی «شکری سرحد» در محله «چوارچرا» سلیمانیه ترور شد و در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۲، «محمد زکی چلبی» مقابل رستورانش در محله بختیاری سلیمانیه ترور شد.

در چهارم اکتبر ۲۰۲۲ نیز «ناگهان آکارسل» در محله بختیاری سلیمانیه ترور شد و در ۲۸ آگوست ۲۰۲۲ نیز «سهیل خورشید عزیز» معروف به «ماموستا شمال» در مقابل خانه‌اش هدف ترور قرار گرفت.

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ نیز همچنین، «فرهاد برش قوندو» در محل کار خود در سلیمانیه هدف سوء قصد قرار گرفت و به شدت مجروح شد و در شب ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ نیز حسین تورالی، پناهجوی سیاسی اهل کردستان ترکیه در داخل مرکز خرید «فامیلی‌مول» در دهوک هدف ترور قرار گرفت و کشته شد.

کد خبر 2756846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha