اعضای جدید کابینه در مجمع عمومی مجلس ترکیه سوگند یاد کردند

سرویس ترکیه - اعضای کابینه جدید اردوغان در صحن عمومی مجلس ترکیه سوگند یاد کردند.

به گزارش کردپرس، اعضای کابینه جدید دولت ترکیه امروز در صحن علنی مجلس این کشور به ریاست موقت دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و پر سابقه ترین نماینده مجلس کنونی، سوگند یاد کردند.

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، باغچه لی که ریاست موقت مجلس ترکیه را تا انتخاب رئیس جدید بر عهده دارد، در سخنانی برای معاون رئیس جمهور و وزرای جدید کابینه آرزوی موفقیت کرد. باغچه لی سپس از اعضای کابینه جدید رجب طیب اردوغان خواست تا برای ادای سوگند در جایگاه حاضر شوند.

در این مراسم جودت ییلماز به عنوان معاون رئیس‌جمهور، هاکان فیدان به‌عنوان وزیر امور خارجه، محمت شیمشک به عنوان وزیر دارایی و خزانه‌داری، یاشار گولر به عنوان وزیر دفاع، ییلماز تونچ به عنوان وزیر دادگستری، ماهی‌نور اوزدمیر گوکتاش به عنوان وزیر خانواده و خدمات اجتماعی، ودات ایشیک‌هان به عنوان وزیر کار و تامین اجتماعی، علی یرلی‌کایا به عنوان وزیر کشور، محمت اوزهاسکی به عنوان وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی، آلپ ارسلان بایراکتار به عنوان وزیر انرژی و منابع طبیعی، عثمان آشکین باک به عنوان وزیر جوانان و ورزش، محمد فاتح کاجیر به عنوان وزیر صنایع و فن‌آوری، ابراهیم یوماکلی به عنوان وزیر کشاورزی و جنگلداری، عمر بولات به عنوان وزیر بازرگانی، عبدالقادر اورال‌اوغلو به عنوان وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌، و یوسف تکین به عنوان وزیر آموزش و پرورش سوگند یاد کردند.

امروز همچنین قرار است رئیس مجلس ترکیه با رای نمایندگان انتخاب شود. 

گفتنی است، نعمان کورتولموش، نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) و نامزد ریاست مجلس ترکیه از ائتلاف جمهور، به احتمال زیاد رئیس مجلس بیست و هشتم ترکیه خواهد بود.

کد خبر 2756749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha