برگزاری انتخابات اقلیم کردستان به ماه ژوئن سال آینده موکول می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ «سربست آمیدی» رئیس اسبق کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق معتقد است که حکم دادگاه عالی فدرال عراق درخصوص غیرقانونی بودن تمدید زمان فعالیت پارلمان کردستان عامل به تعویق افتادن برگزاری انتخابات اقلیم کردستان است و بعید می‌داند که امسال انتخابات اقلیم برگزار شود وپیش‌بینی می‌کند که این امر در ماه ژوئیه سال آینده اتفاق بیافتد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، سربست آمیدی  رئیس اسبق کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق درباره حکم دادگاه فدرال در خصوص لغو تمدید زمان فعالیت پارلمان کردستان و برگزاری انتخابات به آژانس خبری «آناتولی» گفت: «بهتر است رئیس اقلیم کردستان با کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق هماهنگی کند و زمان دیگری برای برگزاری انتخابات تعیین گردد».

وی توضیح داد: اگر اقلیم کردستان پس از صدور حکم دادگاه فدرال بدون همکاری و همگاهنگی با دولت بغداد انتخابات را برگزار کند از سوی طرفهای داخلی کشور عراق و جوامع بین‌المللی این انتخابات پذیرفته نخواهد شد.

سربست آمیدی تاکید کرد: «بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری انتخابات برگزار شود گمان می‌کنم این امر به ماه ژوئیه سال آینده موکول شود.»

کد خبر 2756718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha