مسرور بازرانی: انتخابات پارلمان کردستان باید در سال جاری برگزار شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ در دیدار میان نخست وزیر اقلیم کردستان و جسیکا سواردستروم سفیر کشور سوئد، بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در سال جاری تأکید شد.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت اقلیم کردستان با «جسیکا سواردستروم» سفیر کشور سوید در عراق دیدار کرد و در این دیدار اعلام کرد: «باید انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر و در سال جاری برگزار شود.»

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر اقلیم کردستان در بیانیه‌ایی اعلام کرد که مسرور بارزانی با جسیکا سواردستروم سفیر سوید در عراق دیدار کرد.

در این دیدار درباره شرایط کلی عراق و چگونگی گسترش روابط میان اقلیم کردستان و کشور سوید گفتگو شد.

مسرور بارزانی در این دیدار ضمن اشاره به توافقات انجام گرفته میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق تاکید کرد که مهم است که توافقات صورت گرفته میان دوطرف رعایت شوند و باید حقوق و سهم قانونی اقلیم کردستان تامین شود.

در این دیدار شرایط داخلی اقلیم کردستان و اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این باره مسرور بارزانی تکرار کرد که باید انتخابات در موعد مقرر سال جاری برگزار شود.

از طرف دیگر سفیر سوید اعلام کرد با وجود مشکلات و موانع موجود در اقلیم کردستان فرآیند پروژه‌های عمران و شکوفایی اقلیم کردستان ادامه دارد.

در محور دیگر این دیدار بهبود وضعیت زنان کردستان و اهمیت ایجاد فرصتهای برابر برای آنها  در عرصه‌های مختلف  مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2756698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha