قباد طالبانی: تعصبات حزبی، آیندۀ اقلیم کردستان را به خطر انداخته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ «قباد طالبانی» معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در اربیل با «جسیکا سفاردستروم» سفیر سوئد در عراق دیدار کرد. در این دیدار شرایط داخلی اقلیم کردستان و روابط میان اقلیم و بغداد مورد بحث و بررسی قرار گفت.

به گزارش کردپرس به نقل از خلک، در دیدار میان  «قباد طالبانی» معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و «جسیکا سفاردستروم» سفیر سوئد در عراق، که در روز دوشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۶/۵ برگزار شد دو طرف در خصوص  مشکلات و اختلافات داخلی کردستان اتفاق نظر داشتند که باید احزاب سیاسی از اختلافات گذشته درس بگیرند و در رفع مشکلات عجله کنند.

قباد طالبانی اعلام کرد: «در حالی که اقلیم کردستان از نظر سیاسی و اقتصادی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد باید همه ما در راستای حفظ منافع مردم برای حل مشکلات و اختلافات اقدام کنیم.»

وی همچنین گفت: «اینگونه کشمکشها و تعصبات حزبی و شخصی مسائل داخلی کردها را بیشتر بحرانی می‌کند و آینده اقلیم کردستان را در معرض خطر قرار داده است.

معاون رئیس دولت اقلیم کردستان در خصوص موضوع انتخابات آینده پارلمان کردستان گفت: «ما همیشه با برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود موافق بوده‌ایم فقط از این نظر پافشاری کرده‌ایم که انتخاباتی آرام و سالم و آزاد و عادلانه برگزار شود».

قباد طالبانی از جریانهای سیاسی خواست گفتگوهای خود را از سر بگیرند تا زمینه‌های برگزاری انتخابات در آینده‌ایی نزدیک فراهم شود و با بهترین شیوه ممکن انتخابات برگزار گردد.

وی در خصوص روابط میان اقلیم و بغداد اعلام کرد اگر مشکلات داخلی اقلیم کردستان برطرف شوند این امر بر قویتر شدن جایگاه اقلیم کردستان تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 2756694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha