ابراهیم کالین رئیس جدید تشکیلات میت ترکیه شد

سرویس ترکیه - ابراهیم کالین سخنگوی پیشین نهاد ریاست جمهوری، از سوی اردوغان به ریاست سازمان اطلاعات ترکیه منصوب شد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در ادامه تغییرات اساسی در کابینه و مدیران ارشد دولتی، ابراهیم کالین سخنگوی پیشین نهاد ریاست جمهور را به ریاست سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) منصوب کرد.

ابراهیم کالین که پیشتر نیز همزمان با خدمت به عنوان سخنگوی ریاست جمهوری، به عنوان مشاور امور خارجه رئیس جمهور نیز فعالیت می کرد، از این پس به عنوان رئیس تشکیلات میت به فعالیت خود ادامه می دهد.

ابراهیم کالین کیست؟

کالین متولد سپتامبر 1971 در استانبول است. او پس از فارغ التحصیل شدن از دپارتمان تاریخ دانشگاه استانبول در سال 1992، راهی مالزی شد و در سال 1994 از دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی با درجه کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد. او پایان نامه دکترای خود را در سال 2002 در زمینه علوم انسانی و فلسفه تطبیقی ​​در دانشگاه جورج واشنگتن به پایان رساند. 

کالین سابقه تدریس «اندیشه اسلامی و روابط اسلام و غرب» در کالج صلیب مقدس، دانشگاه جورج تاون و دانشگاه بیلکنت را در کارنامه خود دارد و در سال های 2005 تا 2009، رئیس و یکی از موسسان بنیاد SETA، یکی از اندیشکده های مهم ترکیه بوده است.

کالین در سال 2009 به عنوان مشاور ارشد نخست وزیر در حوزه سیاست خارجی منصوب شد. او در سال های 2019 تا 2022 در رشته فلسفه اسلامی در دانشگاه ابن خلدون تدریس کرد.

کالین  همچنین در سال های 2018-2023 به عنوان معاون رئیس کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری و مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور امنیت و سیاست خارجی  خدمت کرد.

او تا کنون نقش فعالی در روند عادی سازی روابط ترکیه با عربستان سعودی، اسرائیل، امارات متحده عربی، ارمنستان، سوریه و مصر، همچنین در توسعه روابط دوجانبه با بازیگران جهانی و منطقه ای مانند ایالات متحده آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، چین و هند بازی کرده است.

کالین مقاله های زیادی در حوزه سیاست خارجی ترکیه، فلسفه و تاریخ تمدن دارد. 

ابراهیم کالین به زبان های انگلیسی، فارسی، عربی و فرانسوی مسلط است.

کد خبر 2756659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha