معتادان متجاهر و ضرورت ایجاد کمپ ماده ۶ در ایلام

سرویس ایلام - مراکز نگهداری بلند مدت معتادان خطرساز یا کمپ ترک اعتیاد اجباری ۶ ماهه، در کاهش خطر حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها و ترک موفق اعتیاد بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، متاسفانه مصرف‌ بی رویه انواع مواد مخدر در بین نسل‌های مختلف جامعه رواج پیدا کرده و در بسیاری از موارد افراد مبتلا به این بیماری به معضلی برای اجتماع تبدیل شده و خسارت‌هایی را به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد می کنند.

سرقت های متوالی از کابل های برق و ابزار انتقال خدمات مختلف به عموم مردم، رفتارهای پر خطر در انتقال بیماری های کشنده، خطرات ناشی از ایجاد توهم در بین افراد معتاد به مواد صنعتی، نازیبا کردن چهره شهر در پارک‌ها و گذرهای مختلف و از همه مهمتر آزار روحی، جسمی و مالی به خانواده ها از بدترین خروجی های ولنگاری در بحث مصرف مواد مخدر است.

نبود یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان ایلام باعث شده دستگاه های متولی خصوصا مواد مخدر نیروی انتظامی که عملکردشان در این حوزه قابل تقدیر است آنگونه که باید خروجی قابل لمس نداشته باشد.

دستگاه های مختلف در استان متولی امر مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه ای هستند که اگر همه با هم به وظایف خود عمل کرده و تنها یک نهاد را مسئول معرفی نکنند می توان در بحث‌ مبارزه با این بلای خانمان سوز به موفقیت های قابل لمس دست پیدا کرد.

مراکز نگهداری بلند مدت معتادان خطرساز یا کمپ  ترک اعتیاد اجباری در کاهش خطر حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها بسیار موثر بوده و از آنجا که فردی که به این مرکز انتقال می یابد ۶ ماه در آنجا نگهداری‌شده و هیچگونه مصرف موادی نخواهد داشت احتمال ترک مصرف در بین آنها بیشتر از دیگر کمپ ها خواهد بود.

دستگاه های متولی باید در این خصوص پای کار آمده و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند، از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی صنایع آلاینده مثل پتروشیمی می توان نسبت به تامین اعتبار برای ایجاد و اداره این مراکز اقدام نمود، برنامه های مناسبی که در این مراکز ارائه می گردد می توانند به ترک همیشگی اعتیاد در بین معتادان پر خطر منجر گردد.

اداره مواد مخدر نیروی انتظامی تلاش کرده در زمینه ماموریتی که دارد بهترین عملکرد را ارائه دهد و زحماتشان نیز قابل تقدیر است، اما بدون شک بدون حمایت و همراهی دیگر دستگاه های متولی از بهزیستی گرفته تا شهرداری و خصوصا مدیرکل امور اجتماعی استانداری و... آنگونه که باید موفقیت لازم کسب نخواهد شد.

*فرشته رحیمیان، روزنامه نگار

کد خبر 2756524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha