وضعیت نابسامان فرودگاه ارومیه صدای نماینده مهاباد را هم درآورد

سرویس آذربایجان غربی- به دنبال کاهش تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه و افزایش سرسام آور قیمت بلیط هواپیما جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس طی ارجاع سوالی به وزیر راه و شهرسازی به این موضوع معترض شد.

جلال محمودزاده در این باره اظهار کرد:  این موضوع جهت بررسی و پیگیری به هیات رئیسه مجلس و کمیسیون عمران ارسال شده است.

او ادامه داد: باید محرز شود که دلیل کاهش تعداد پروازهای تهران-ارومیه و ارومیه-تهران توسط شرکتهای هواپیمایی چیست؟ و اینکه چرا قیمت و هزینه های بلیط هواپیما یک مرتبه افزایش چشمگیری پیدا کرده است؟

نماینده مهاباد با انتقاد از وضعیت فرودگاه ارومیه خواستار بررسی دلایل تبعیض در بین استانهای کشور در رابطه با تعداد و کیفیت پروازها شد.

به گزارش کردپرس، فرودگاه بین المللی ارومیه طی سال گذشته با رکود و تعطیلی و پروازهای با تاخیر و یا لغو شده روبه رو بوده و وعده ها برای پیگیری این مشکل در روزهای پایانی سال هم تغییری در وضعیت فرودگاه حاصل نکرد و این فرودگاه بین المللی در اسفند ماه سال گذشته روزانه تنها یک پرواز داشت.

زمین گیر شدن ناوگان حمل و نقل، نقص فنی هواپیما و شرکت‌های هواپیمایی و ... در مجموع دست به دست هم داده و فرودگاه ارومیه را به تعطیلی کشانده اند!

روز گذشته مدیر روابط عمومی فرودگاه های آذربایجان غربی از برقراری پرواز ارومیه – مشهد و بالعکس از ۱۴ خرداد ماه توسط شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهید باکری ارومیه خبر داد.

همچنین سال گذشته مشاور استاندار آذربایجان غربی دایر شدن پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ایر در مسیر تهران به ارومیه و بالعکس را وعده داده بود.

گفتنی است؛ اخیرا خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است؛ ‌یک کشور ۸۰ میلیونی به ۵۵۰ هواپیما نیاز دارد اما کل ناوگان ما حدود ۱۷۰ هواپیما است که بسیاری از آن‌ها در خطوط بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 2756497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha