ادامه ناکامی های فرودگاه بین المللی ارومیه/ هر وعده که دادند باد هوا بود؟

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم اخبار افزایش پروازها در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از سوی برخی مسئولان استانی در ماه های قبل اما، اعتراضات نماینده ارومیه در مجلس از کاهش تعداد پروازها، وضعیت نامناسب و سوءمدیریت این فرودگاه از تکرار ناکامی های فرودگاه ارومیه خبر می دهد.

به گزارش کردپرس، سید سلمان ذاکر  در انتقاد نسبت به وضعیت فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه و کاهش تعداد پروازها به آن، به خانه ملی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه انتخابیه با آن مواجه هستیم وضعیت فرودگاه شهید باکری ارومیه است که باعث گلایه‌مندی تجار، بازرگانان و مردم شده است به ویژه افرادی که بیمار هستند و نیاز است به طور مستمر برای درمان از طریق خطوط هوایی تردد داشته باشند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون توزیع هواپیما بین فرودگاه‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد و مسئولان فرودگاهی از جمله آقایان محمد بخشی و نخجوانی و وزیر راه و شهرسازی باید برای رفع این مشکل تدبیری اساسی بیندیشند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ارومیه فاصله زیادی تا پایتخت دارد مردم نمی‌توانند با خودروی شخصی برای انجام کارهای خود به این کلانشهر سفر کنند چراکه هم هزینه سنگینی را به همراه دارد و هم به دلیل عدم ایمنی جاده‌ها جان افراد را به خطرمی‌اندازد.

دست هایی پشت پرده است!

ذاکر بیان کرد: متاسفانه برخی شرکت‌های هواپیمایی هر هفته یکبار برای پرواز به ارومیه برنامه‌ریزی دارند و تعداد پروازها اعم از داخلی و خارجی از 15 به 5 پرواز کاهش پیدا کرده است و این نوع توزیع پروازها کاملا غیرعادلانه است و به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده وجود دارد که باعث می‌شود شرکت‌های هواپیمایی برای برخی شهرها همچون ارومیه تنها یکروز در هفته پرواز داشته باشند.

نماینده مجلس یازدهم، گفت: این روند ناشی از نحوه فعالیت آقای قرا ملکی مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی است که توان اداره فرودگاه ارومیه را ندارد کما اینکه این فرودگاه هم از نظر عمرانی، هم توسعه و هم آسفالت با مشکل مواجه شده است.

او افزود: این مشکل در حالی وجود دارد که انتظار داریم بتوانیم با استفاده از خطوط هوایی صادرات را در این منطقه رونق بخشیم اما سایتی که برای تحقق این مهم ایجاد شده است به طور کل تعطیل است آن هم در شرایطی که استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی است و بیش از 9 میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌‎کند.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه صادرات به وضعیت ایکس ری در گمرک برمی‌گردد که در گذشته اینجا نصب شده بود اما چند سال است که آن را برده‌اند کما اینکه در این زمینه از وزیر هم سوال کردیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم این بی‌عدالتی خاتمه پیدا کند و اگر این روند تداوم یابد قطعا جدی‌تر از گذشته با مسئولان قصورکننده برخورد خواهیم کرد./

به گزارش کردپرس، فرودگاه بین المللی ارومیه طی ٢ سال گذشته با رکود، تعطیلی و پروازهای با تاخیر و یا لغو شده روبه رو بوده و وعده ها برای پیگیری این مشکل به صورت موقتی بوده و در هم تغییری در وضعیت فرودگاه حاصل نشده است.

این در حالی است که استاندار آذربایجان غربی در سفر به سوریه گفته بود: آمادگی برقراری پرواز در بخش های مسافری، زیارتی و گردشگری سلامت از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه با فرودگاه دمشق را داریم.

این فرودگاه بین المللی اما در اسفند ماه سال گذشته روزانه تنها یک پرواز داخلی داشته است.

کد خبر 2763427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha