هدف ما ایجاد کمربند صلح و امنیت در اطراف ترکیه است

سرویس ترکیه - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مجمع عمومی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه در آنکارا گفت که هدف آنها ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف ترکیه است.

بە گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در هفتادونهمین مجمع عمومی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه در آنکارا گفت که هدف آنها ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف ترکیه از اروپا تا دریای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» در سخنانی در هفتادونهمین مجمع عمومی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه در آنکارا اظهار داشت که هدف آنها ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف ترکیه از اروپا تا دریای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است.

اردوغان در ادامه با اشاره به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد: «مصمم به اتخاذ اقدامات لازم به منظور افزایش سطح رفاه عمومی هستیم. به سیاست دولت مبنی بر ممانعت از تاثیر منفی تورم بر زندگی شهروندان نیز پایبند هستیم.»

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: «خرد آناتولی بار دیگر بر مهندسی سیاسی چیره شد. تلاش برای هدایت سیاست ترکیه از طریق گروه‌های تروریستی به هدف خود نرسید.»

اردوغان همچنین گفت: «بی تردید هر یک از شهروندان‌مان که به اراده ملی اعتماد و آرزوی سعادت ترکیه را داشته و خود را بخشی از این سرزمین می‌داند، برنده این انتخابات است.»

رئیس جمهور ترکیه همچنین در پایان گفت که ائتلاف سابق ترکیه در پای صندوق رای دومین کارت قرمز را از ملت دریافت کرد و در ارتباط با مشکلات مربوط به صدور ویزای شینگن نیز گفت: «مشکل ویزا را که اخیرا به عنوان یک باج گیری سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است را در اسرع وقت حل خواهیم کرد.»

کد خبر 2756487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha