بهره برداری معادن از مهمترین ظرفیت های توسعه اقتصادی است

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهترین ظرفیت های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره برداری از پتانسیل های معدنی آن منطقه است.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم مولابیگی در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست کردستان، گفت: یکی از مهمترین چالش های پیش روی مدیریت فعالیت های اقتصادی، بخشی نگری و صنفی نگری است که این روزها به یک آفت در بحث مدیریت تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان کردستان با تفاهم و مشارکت با همدیگر مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان را برداشته و از ظرفیت های استان استفاده کرده و در کنار آن نیز بخش های احیا و مراقبتی را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مهترین ظرفیت های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره برداری از پتانسیل های معدنی آن منطقه است، افزود: برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی باید راهکارهای خوبی ارائه شود.

مولابیگی با اشاره به اینکه انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شود و هم محیط زیست حفظ شود، ادامه داد: تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه استان است.

وی یادآور شد: رسیدن به تفاهم در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت های برگزاری این جلسه است و باید در این راستای دستگاه های اجرایی بیش از این با هم تعامل داشته باشند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای حفظ محیط زیست و توسعه فعالیت های صمت گام های جدی برداشته شده است.

کد خبر 2756446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha