اقدام غیرقانونی شورا در حادثه خیزترین نقطه قروه

سرویس کردستان- شورای قروه علیرغم مخالفت شورای ترافیک و اخطارهای کارشناسان رانندگی در حالی اقدام به بازگشایی یکی از نقاط حادثه خیز شهر کرده که این مسیر با آمار بالای تصادفات منجر به فوت روبرو است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چند روز پیش خانمی در چهارراه اعتصامی قروه تصادف بدی کرد و متأسفانه کشته شد. تصادفی که علت اصلی آن یک چهارراه پرخطر با وجود پمپ بنزین و مسجد و صنوف آلاینده است. اینکه چرا اجازه دایر کردن جایگاه سوخت و مسجد در این چهارراه داده شده خود جای بحث دارد و اینکه چرا این چهارراه که تا مدت ها پیش مسدود شده بود بدون توجه به خطراتی که هست، بازگشایی شد هم قابل تأمل است!؟

در واقع چند سال پیش بود که در شورای ترافیک قروه برای «چهار راه پروین اعتصامی» به عنوان یکی از حادثه خیزترین نقاط سطح شهر و همین طور شلوغ ترین مسیر ترافیکی منطقه به علت وجود صنوف آلاینده، تصمیماتی گرفته شد.

در این چهارراه به دلیل اینکه هم جایگاه سوخت و هم مسجد در آن وجود دارد و با ترافیک بسیاری هم روبرو است با تصمیم شورای ترافیک و اظهارنظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی به دلیل حجم بالای تصادفات به ویژه تصادفات منجر به مرگ، از حالت چهارراه خارج و مسیر پرخطر آن مسدود شد.

هرچند طبق قانون نباید پمپ بنزین و مسجد در چهارراه دایر شود و باید حداقل جایگاه سوخت تعطیل و از این مسیر جابجا می شد اما با اقدام غیرقانونی متولیان وقت در آن سال ها و ممانعت از جابجایی جایگاه سوخت، شورای ترافیک برای کاهش خطر تصادف ناچار به بستن چهارراه شدند.   

اقدام غیرقانونی شورا در حادثه خیزترین نقطه قروه

در مدت زمانی که مسیر پرخطر چهارراه بسته شد براساس گزارشات راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات در این نقطه کاهش یافت و همچنین بار ترافیکی هم نزولی شد. این مسدودی ادامه داشت تا اینکه سال ۱۴۰۱ شورای ششم کاملاً غیرقانونی و بدون مجوز شورای ترافیک مسیر را باز کرد.

این اقدام شورا در حالی صورت گرفت که بررسی ها نشان می دهد در آن زمان اعضای شورای ترافیک مخالف بوده و اجازه چنین کاری را نداده بودند و اینکه شورا بدون مجوز و علیرغم اخطارها و هشدارهای کارشناسان رانندگی، مسیر پرخطر چهار راه اعتصامی را باز کرد خود جای سؤال دارد!؟ سؤالی که نه شورا حاضر به پاسخگویی شد و نه نهادهای نظارتی حاضر به پیگیری این کار غیرقانونی!

بعد از بازگشایی مسیر موردنظر دوباره بار ترافیکی افزایش یافت به طوری که رفت و آمد برای شهروندان ساکن در محله سخت شد و بارها اعتراض خود را اعلام کردند و اما مهم تر از همه با این کار باز هم ماجرای تصادفات در این چهارراه شدت گرفت آن هم تصادفاتی که یا منجر به فوت می شوند یا با صدمات بسیاری همراه است.

حال باتوجه به این موارد نیاز است متولیان امر منجمله شورای ترافیک و همچنین فرماندار و نهادهای نظارتی به بررسی این مسیر بپردازند و حفظ جان شهروندان را در اولویت قرار دهند و شورای شهر را به دلیل انجام این کار غیرقانونی بازخواست کنند که چرا تنها به خاطر اصرار یک عده فروشنده که ساکن آن محله هم نیستند مسیر پرخطر فوق را باز کردند و امنیت جانی مردم را در خطر قرار دادند!؟ آیا حالا اعضای شورا در برابر مرگ آن خانم و دیگر اتفاقات رخ داده در این مسیر احساس مسئولیت می کنند؟!

در این میان مردم از یک طرف نگران وجود جایگاه سوختی هستند که درست در مجاورت منازل مسکونی آنان قرار دارد و از طرف دیگر هم نگران تصادفات در چهارراه بعد از بازگشایی... اینجاست که باید پرسید برای شورای شهر امنیت شهروندان مهم است یا رضایت یک عده حامی!؟  

کد خبر 2756413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha