هواداران اردوغان خواستار اعدام دمیرتاش شدند

سرویس ترکیه - هواداران اردوغان در جشن پیروزی او با دادن شعارهایی در طرفداری از بازگشت قانون اعدام خواستار اعدام دمیرتاش شدند.

به گزارش کردپرس، پس از آنکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جریان سخنرانی پیروزی خود در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا گفت که آزادی «صلاح‌الدین دمیرتاش»رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها(HDP) در دوران ریاست جمهوری وی امکان پذیر نیست، هواداران اردوغان با اشاره به دمیرتاش شعار « مرگ بر سلو» سر دادند.

بنا بر خبر گازته دیوار، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ۲۸ ماه می پس از پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری 

در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا در جمع هواداران خود به سخنرانی پرداخت.

 اردوغان در سخنان خود با این استدلال که «کمال قلیچداراوغلو» نامزد انتخاباتی اپوزوسیون ترکیه قول داده است در صورت پیروزی خود «صلاح‌الدین دمیرتاش» را از زندان آزاد کند، گفت: « قلیچداراوغلو گفته بود که اگر خواهان آزادی دمیرتاش هستید به من رای دهید در حالی که تروریستی که ۵۱ برادر کرد ما را در دیاربکر کشت، سلو (دمیرتاش) است. در ترکیه‌ای که حقوق و قانون حاکم است، شما نمی‌توانید سلو را که باعث کشته شدن ۵۱ برادر کرد ما شد، هر طور که می‌خواهید آزاد کنید. امکان ندارد در دولت ما چنین اتفاقی بیفتد. اردوغان در سخنرانی خود گفت: در قدرت ما، عدالت اساس همه چیز است.

پس از سخنان او، حامیان اردوغان با اشاره به دمیرتاش شعار « مرگ بر سلو» را سر دادند.

لازم به ذکر است، دمیرتاش از سال ۲۰۱۶ در زندان به سر می‌برد. وی با وجود حکم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) مبنی بر اینکه وی به دلایل سیاسی زندانی شده است و باید فورا آزاد شود، به اتهامات ارتباط با حزب کارگران کردستان (PKK) با صدها سال زندان روبرو است.

کد خبر 2756377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha