استفاده انحصاری آمریکا از گذرگاههای مرزی اقلیم کردستان و سوریه

سرویس جهان- با وجود بسته شدن گذرگاه مرزی میان اقلیم کردستان و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به روی مردم و نهادهای بین المللی، آمریکا از این گذرگاهها برای انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک به شمال شرق سوریه استفاده می کند.

به گزارش کردپرس، اقلیم کردستان عراق از دو هفته پیش گذرگاههای مرزی خود با مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را به دلیل اختلافات سیاسی با اداره خودگردان کردی در شمال سوریه بسته است. با این حال انتقال ادوات جنگی و لجستیک از سوی ائتلاف به رهبری آمریکا از طریق اقلیم کردستان به این مناطق ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز از عبور کاروان نظامی آمریکا و ائتلاف متشکل از 40 کامیون از گذرگاه مرزی الولید میان اقلیم کردستان و شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه، انتقال ادوات جدید و استقرار آن در پایگاه نظامی آمریکا و ائتلاف در استان حسکه به منظور تقویت مواضع ائتلاف صورت گرفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین هفته قبل از عبور کاروان دیگری متشکل از 30 کامیون، متعلق به ائتلاف مبارزه با داعش از گذرگاه الولید خبر داده بود. کاروان قبلی محموله خود را در پایگاه متعلق به ائتلاف و آمریکا در شهر شدادی در شمال شرق سوریه تخلیه کرده است.

کد خبر 2756295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha