۱۴ میلیون سوری برای بازگشت به سوریه با مانعی اساسی روبرو هستند

سرویس سوریه - SOHR اعلام کرد که چهارده میلیون سوری پس از تصویب قوانینی که به دولت سوریه اجازه تصرف زمین و اموال کسانی که آواره شده‌اند را می‌دهد با مانعی اساسی برای بازگشت به سوریه روبرو هستند.

به گزارش کردپرس، دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR) اعلام کرد که پس از تصویب قوانینی که به دولت سوریه اجازه تصرف زمین و اموال کسانی که از مکان اصلی زندگی خود آواره شده‌اند را می‌دهد، حدود چهارده میلیون سوری با مانعی اساسی برای بازگشت به خانه‌های خود در سوریه روبرو هستند.

به نوشته روزنامه گاردین، SOHR با بررسی دقیق مجموعه قوانینی که توسط دولت دمشق چه قبل و چه پس از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ اتخاذ شد، به مسئله جدیدی اشاره کرد و آشکار ساخت که بازگشت آوارگان سوری مستلزم دارا بودن یک قانون جدید هست و برای آن چند قانون باید بازنویسی شوند، زیرا طبق قوانین موجود، دولت سوریه اجازه تصرف املاک آوارگان را دارد .

در همین راستا، «فاضل عبدالغنی» مدیر اجرایی SOHR گفت: «مردم از بازگشت به سوریه هراس دارند به این خاطر که حتی اگر مدارک لازم یا توانایی لازم برای دسترسی به دفاتر ثبت اسناد برای اثبات مالکیت خود بر یک ملک در سوریه را نیز داشته باشند، قوانین متعددی تصویب شده است که آنها را فاقد حق می‌کند و در عمل هیچ غرامتی به آنها تعلق نمی‌گیرد. دولت دمشق از این قوانین به عنوان یک کارت سفید جهت تصرف تمام مناطق استراتژیک و مهم سوریه استفاده می‌کند.

کد خبر 2756236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha