ورود توده گرد و غبار به کردستان/کیفیت هوا کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود توده گرد و غبار به آسمان استان خبر داد و گفت: کیفیت هوا کاهش یافته است.

به گزارش کرد پرس، رحیم صدیقی از ورود توده گرد و غبار به آسمان کردستان خبر داد و گفت: این توده هم اکنون بروی عراق تشکیل شده و با سرعت در حال حرکت به سمت ایران و از جمله استان کردستان است و کیفیت هوای استان را پایین خواهد آورد.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و افزود: امروز با توجه به شکل گیری چشمه های گرد و غبار بر روی کشور عراق و انتقال آن به بخش نیمه غربی، هوای استان در برخی از ساعات غبارآلود خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه این وضعیت نامناسب تا عصر امروز ادامه دارد، اظهار کرد: در طول این مدت وزش باید شدید و تندباد لحظه ای، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق بانه، مریوان، سروآباد، سنندج، سقز، کامیاران، بیجار، قروه و نساره در انتظار است.

صدیقی بر ضرورت خودداری از انجام هر گونه فعالیت ورزشی و حضور در فضای باز تأکید کرد و ادامه داد: شهروندان هشدارها را جدی گرفته و در این وضعیت نامناسب کیفیت هوا از خانه بیرون نیایند.

وی درباره وضعیت دمای هوا طی چند روز آینده، بیان کرد: دمای هوا با تغییرات آب و هوایی همراه نخواهد بود و به طور نسبی یک تا ۲ درجه روند افزایشی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان میانگین حداقل و حداکثر دمای هوای استان در طول ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰.۲ و ۲۴.۱ درجه عنوان کرد و یادآور شد: در همین بازه زمانی قاملو با دمای ۶.۱ درجه سانتی گراد سردترین و سلین اورامان با دمای ۳۰.۶ درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.

کد خبر 2756225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha