وزیر اقتصاد: از راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق استقبال می کنیم

سرویس آذربایجان غربی- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به درخواست مسئولان بوکان مبتی بر راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق از این درخواست استقبال می‌کنیم.

به گزارش کردپرس، سیداحسان خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهار کرد: اعتبارات بانک‌ها محدود است اما درخواست‌ها و تقاضاهای فعالان اقتصادی بیشتر از منابع آنان است به همین دلیل باید پرداخت اعتبارات اولویت بندی شود.

او در خصوص برخی نارضایتی‌ها در مسأله مالیات نیز افزود: هدف از اخذ مالیات کسب درآمد برای دولت نیست بلکه هدف از آن مشارکت و جلب رضایت مودیان است. ادارات امور مالیاتی نسبت به تقسیط مالیات‌ها اقدام کنند البته در این بخش به اهمیت سرمایه گذاری در مناطق مختلف توجه شود.

خاندوزی با اشاره به کمبود منابع انسانی و تجهیزاتی در گمرک کشور ادامه داد: با سازمان استخدامی کشور در خصوص مجوز استخدام و جذب پرسنل مکاتباتی انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمینه وام‌های خرد و ازدواج هم بانک قرض الحسنه مهر ایران وعده داد در پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوانی که این بانک را انتخاب کرده‌اند، تسریع کند.

او با اشاره به صدور دستوراتی برای راه اندازی گمرک، اموال تملیکی در بوکان و تشکیل اتاق بازرگانی مشترک اظهار کرد: مساله تسهیل در اخذ مجوزهای کسب و کار، تقسیط مالیات‌ها و واگذاری تسهیلات خرد در این منطقه باید با شتاب بیشتری انجام شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی بوکان مشکلات خود را بیان کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کرد و در جریان این سفر از چند پروژه اقتصادی در این استان و مرز باشماق مریوان بازدید کرد و روز جمعه به شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی سفر کرد.

کد خبر 2756220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha