محورهای اصلی  نشست کمیسیون دارایی مجلس عراق درباره سهم اقلیم کردستان ازبودجه عمومی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضوکمیسیون دارایی مجلس عراق، گفت: در نشست روزگذشته(پنجشنبه) این کمیسیون که تا پاسی از شب ادامه داشت، پیشنهاد کمیسیون دارایی که مربوط به سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق بود و همچنین  بندهای اصلاح شده که بایدبه مجلس نمایندگان ارائه شوند، به تصویب رسیدند.

به گزارش کردپرس، یوسف الکلابی در گفتگو با رادیو «المربد» عراق با بیان اینکه این پیشنهاد کمیسیون دارایی مجلس عراق، شامل سه محور اصلی است، افزود: محور نخست مربوط به تحویل نفت اقلیم کردستان به وزارت نفت عراق برای صادرات یا استفاده داخلی است و محور دوم افتتاح حساب در بانک مرکزی عراق با نظارت و حسابرسی دفتر نظارت مالی این بانک و مسدودکردن همه حسابهای مشابه دیگر است و نخست وزیرعراق بایدبه  هرفردی که دراقلیم کردستان صلاح می داند، اجازه دهد ازاین حساب و بودجه اختصاص داده شده به اقلیم، برداشت کند.

الکلابی با اشاره به اینکه سومین محور، مدیریت  مستقیم مرزها است، افزود: نشست کمیسیون دارایی مجلس عراق شاهد  حضور نمایندگان حزب دمکرات و اتحادیه میهنی و اکثر نمایندگان احزاب کردستانی در مجلس بود و همه به پیشنهاد کمیسیون دارایی رای دادند، اما نمایندگان اتحاد اسلامی کردستان به همه بندهای این پیشنهاد به غیر از بند 12 مربوط به صندوق  پس انداز کارکنان اقلیم کردستان، رای نداد.

وی با اشاره به اینکه دو نماینده حزب دمکرات کردستان ، سالن نشست را ترک کردند و به بندهای مربوط به اقلیم کردستان رای ندادند، پیش بینی کرد که رای گیری نهایی درباره لایحه بودجه عمومی عراق  یکشنبه آینده در مجلس نمایندگان انجام خواهد شد.

یوسف الکلابی در پستی در حساب کاربری خود درشبکه اجتماعی«توئیتر» که خبرگزاری «ارث نیوز» آنرا منتشر کرده است، اخلاص الدلیمی، نماینده حزب دمکرات کردستان و نایب رئیس کمیسیون دارائی  مجلس عراق را به نداشتن صداقت  در ابلاغ مناقشات و تصمیمات اتخاذ شده دراین نشست به حزب خود، متهم کرد.

الکلابی  در توئیت خود، نوشت: اخلاص الدلیمی که به نمایندگی از دولت اقلیم کردستان در  گفتگوها با دولت فدرال شرکت کرده است، از این گفتگوها کنار رفته و پس از گذشت یک ماه می گوید، برای من حکمی برای مدیریت این گفتگو ها صادر نشده بود.

وی افزود:  نمونه اینچنین رفتارهایی در عراق ، نمی تواند عراقی ها را متحدکند و الدلیمی در ابلاغ  صادقانه مناقشات کمیسیون دارایی مجلس عراق به حزب خود، کاملا" شکست خورده است.

کد خبر 2756191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha