وزیر خارجه ترکیه بر ادامه روند بازگشت پناهندگان سوری تاکید کرد

سرویس ترکیه - مولود چاووش‌اوعلو بر تلاش دولت ترکیه براری بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه و نماینده دور بیست و هشتم مجلس ترکیه از حزب عدالت و توسعه (AKP) در سخنانی با تاکید بر لزوم بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان به‌شکلی امن و انسانی، کفت که دولت ترکیه تلاش لازم را در این زمینه انجام می دهد.

به نوشته TRT، رسانه رسمی دولت ترکیه، چاووش اوغلو با بیان این که ترکیه در منطقه‌ای است که صحنه جنگ‌ها و درگیری‌ها است، گفت: «ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور امروزه در منطقه جغرافیایی وسیعی به یک بازیگر جهانی تبدیل شده است و با ثبات و استقرار به راه خود ادامه می‌دهد.»

وزیر خارجه ترکیه با تکرار این جمله که «جهان بزرگتر از پنج است» اعلام کرد که رهبران کشورش برای تاسیس نظام جدیدی تلاش می‌کنند؛ زیرا این سیستم سیستمی نا کامل است. او گفت: «این سیستم چاره‌ای برای نومیدی‌ها و درد و رنج انسان‌ها نیست. از حل مشکلات و رفع بحران‌ها عاجز بوده و پاسخ‌گوی انتظارات بشر نمی‌باشد.»

چاووش‌اوغلو افزود: «این ترکیه است که عرصه را برای تروریست‌ها در جهان تنگ کرده و نقش میانجی‌گیری برای برقراری صلح در درگیری‌ها و جنگ‌ها را ایفا می‌کند، و باز این ترکیه است که جهان بزرگ ترک را زیر سقف سازمان دول ترک متحد کرده است.» 

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: «ترکیه کشوری است که از هم‌نژادان خود در سرتاسر جهان محافظت کرده و از حقوق آنها دفاع می‌کند.»

کد خبر 2756151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha