درخواست از جامعه بین‌المللی برای بازگشایی گذرگاه مرزی سمالکا

سرویس جهان- ساکنان منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و برخی نهادها خواستار دخالت جامعه بین‌المللی برای بازگشایی گذرگاه مرزی سمالکا میان اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شده اند.

به گزارش کردپرس، گذرگاه مرزی سمالکا میان اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، از حدود ۱۰روز پیش توسط دولت اقلیم کردستان عراق مسدود شده است. این در حالی است که گذرگاه مذکور تنها راه ارتباطی کردهای سوریه با جهان محسوب می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از تاثیر منفی مسدود شدن این گذرگاه بر زندگی حدود سه میلیون نفر جمعیت منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه خبر داده است.

تعیین ضرب‌الاجل برای خروج کارکنان نهادهای امدادی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باعث شد بیشتر کارکنان خارجی نهادهای امدادی خارجی از این منطقه خارج شوند. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه یکی از پیامدهای این اقدام را کاهش دسترسی مردم این مناطق به مواد غذایی و دارویی عنوان کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه، مسدود شدن گذرگاه مرزی سمالکا خشم ساکنان این منطقه را به دنبال داشته است.

مردم این منطقه و نهادهای خارجی از جامعه بین‌المللی، بویژه ائتلاف مبارزه با داعش که متحد اداره خودگردان کردی و اقلیم کردستان عراق است، در خواست کرده اند از طرف‌های مناقشه بویژه اقلیم کردستان عراق بخواهند گذرگاه مرزی سمالکا و همچنین الولید را برای ارسال ملزومات غذایی و دارویی به شهروندان شمال شرق سوریه باز

کنند.

کد خبر 2756125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha