جرائم تامین اجتماعی کارفرمایان بخشیده می شود

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای مهار تورم و رشد تولید، طی بخشنامه‌ای‌ جرائم کارگاه‌هایی که کمتر از ۱۰۰ نفر بیمه شده دارند را مورد بخشش قرار داد.

اسکندر کاکایی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس ملاک ارزیابی این طرح را آخرین لیست بیمه ارسالی در سال ۱۴۰۱ عنوان و تصریح کرد: کارآفرینان اگر به تامین اجتماعی بدهی داشته باشند، می‌توانند بدهی‌ها را به صورت یکجا یا به صورت تقسیط پرداخت کنند و جرائم این بدهی ها بخشیده می شود.

وی شرط این بخشودگی را افزایش نیرو و یا حفظ نیروهای کار در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هدف از این بخشنامه حفظ و ایجاد اشتغال، کمک و حمایت از تولید برای کارگاه های کوچک و متوسط است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کارفرمایان کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت های دانش بنیان شامل این بخشودگی می‌شوند. اگر حتی یک ماه تعداد بیمه شدگان ریزش داشته باشد بخشودگی جرایم حذف و به همراه مانده بدهی باید جرائم بخشوده شده را نیز پرداخت کند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان باید درخواست خود را طی سه ماه از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه از طریق سامانه اعلام کنند و ده روز پس از اعلام موافقت برای بخشودگی جرائم باید به شعب مراجعه نمایند. اقساط بدهی‌ها از ۱۲ ماه تا ۳۶ ماه است و بنا به درخواست متقاضی، جرائم برای اقساط ۱۲ ماهه ۱۰۰درصد بخشوده خواهد شد و برای اقساط ۱۸، ۲۴، ۳۰ و ۳۶ ماهه به ترتیب ۸۵، ۷۵، ۶۰ و ۵۰ درصد از جرائم بخشوده خواهد شد.

کاکایی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این اقدام سازمان تامین اجتماعی موجب رونق و حمایت از تولید و افزایش سطح اشتغال کارگاه‌ها و حفظ سطح اشتغال کارگاه‌ها بشود اظهار کرد: این بخشودگی شامل کارگاه‌های ورشکسته، در حال تسویه و منحل شده، رانندگان، کارگران، ساختمانی، ماده ۶۶ و ۴درصد سخت و زیان آور نمی‌شود.

کد خبر 2756121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha