استاندار کردستان:  دغدغه تامین زمین برای طرح مسکن ملی در قروه برطرف شد

استاندار کردستان گفت: مشکل و دغدغه تامین زمین در قروه برای اجرای طرح مسکن ملی برطرف شده و دیگر تاخیر در اجرای کار جایز نیست.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان که با محوریت بررسی طرح‌های نهضت ملی مسکن شهرستان قروه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: تاخیر در اجرای مسکن ملی مربوط به مسوولان نیست اما تلاش می‌شود با تخصیص اراضی مرغوب جبران شود.

وی با بیان اینکه اکنون که مشکل و دغدغه در خصوص تامین زمین در قروه برطرف شده است دیگر تاخیر در اجرای کار جایز نیست، افزود: برای افرادی که تایید نهایی شده‌اند مشکل زمین وجود ندارند بلکه باید فرایند کار تسهیل و انجام شود.

استاندار کردستان اظهار کرد: تفاوت زمین ۱۴۷ هکتاری با ۱۲ هکتاری سرانجیک و زمین جنب پیام نور در مرغوبیت زمین است که امکان دارد اعتراضاتی به دنبال داشته باشد اما باید به گونه‌ای تدبیر شود و کار با شفافیت پیش برود که هیچ ذهنیتی پیش نیاید.

زارعی کوشا ادامه داد: اگر براساس اولویت واریز وجه، زمین به متقاضیان تخصیص یابد، خود زمینه و مشوقی خواهد شد که متقاضی واریز وجه داشته باشد و به متقاضی موثر تبدیل شود.

وی یادآور شد: در صورتی که اتمام پروژه ۷۲ واحدی قروه اطلاع‌رسانی شود انگیزه‌ای برای واریز وجه سایر متقاضیان خواهد شد.

فرماندار شهرستان قروه نیز در این جلسه با عنوان اینکه قرعه‌کشی ۷۱۲ متقاضی برای تخصیص زمین برگزار شد، پروسه صدور مجوز در شهرداری و آزمایش ژئوتکنیک را دلیل تاخیر در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در قروه اعلام کرد.

خلیل فعلا گری سهمیه شهرستان قروه در طرج نهضت ملی مسکن دو هزار و ۸۲۳ نفر است که ۱۹ هزار و ۲۸۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ۸ هزار و ۸۷۴ نفر تایید نهایی شده و یک هزار و ۲۵۳ نفر هم افتتاح حساب داشته‌اند که برای ۷۸۴ واحد هم زمین تخصیص یافته است.

ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار نفر در قروه برای مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این جلسه بیان کرد: تعهد دولت برای مسکن ملی در قروه ۲ هزار و ۸۲۳ واحد است که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۲۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام هشت هزار و ۸۷۴ نفر تایید شده است‌

جهانگیر الیاسی با اشاره به افتتاح حساب هزار و ۲۵۳ نفر در قروه برای دریافت مسکن ملی، گفت: تاکنون زمین برای ۷۸۴ واحد در این شهرستان تامین شده است.

وی بیشترین ثبت نامی مسکن ملی در استان را مربوط به شهرستان سنندج و کمترین آن بیجار عنوان کرد و افزود: مشکل تامین زمین در شهرستان قروه برای اجرای مسکن ملی برطرف شده است، ضمن اینکه شهر دزج با سه متقاضی کمترین آمار متقاضیان را در این شهرستان دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز اظهار کرد: بنیاد مسکن در سه جبهه کاری در نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر دلبران، سریش‌آباد و دزج شهرستان قروه فعالیت دارد.

سعید رسولی ضمن اعلام اینکه پروژه ۷۲ واحدی قروه آماده بهره‌برداری و واگذاری است، ادامه داد: آماده‌سازی زمین ۷۱۲ واحدی قروه هم در ۶ قطعه نجام شده است که در صورت صدور مجوز شهرداری، متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

کد خبر 2756080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha