پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در استان توسط شاهو نامداری از پرنده شناسان کردستانی مشاهده و در سایت پرنده نگری کشور ثبت شد.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: پرنده سسک درختی لیمویی (نام علمی: Hippolais icterina) یک گونه از تیره سسکان نیزار است. پرنده ای است کوچک و پر جنب و جوش، با تارکی تا اندازه ای برجسته که از روی صدایش می توان آن را تشخیص داد. 

وی افزود: تارک و سطح پشتی این پرنده به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای خاکی و سطح شکمش زرد رنگ است. بر روی بال هایش اثری از رنگ سبز زیتونی مشاهده می شود. حلقه چشمی زرد رنگ و منقاری نارنجی رنگ دارد که نیم نوک بالایی منقارش تیره تر است. نوار ابرویی زرد رنگ ناواضحی دارد. پرهای رویی دم و دمگاهش به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای و پاهایش به رنگ خاکستری مایل به آبی می باشند. پرنده نابالغ سطح پشتی قهوه ای تری دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: زیستگاه این پرنده جنگل های برگ ریز، بوته زارها، باغ ها و بیشه زارهای نزدیک به آب دیده می شود. در بین گیاهان کوتاه و در زیر پرچین ها آشیانه می سازد وبیشتر حشره خوار است، ولی گاهی از میوه هایی از قبیل توت ها نیز تغذیه می کند.

کد خبر 2756077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha