بازداشت 11 نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی علیه ایران برای موساد 

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه 11 نفر را با اتهام جاسوسی از شهروندان ایرانی برای موساد بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در اطلاعیه ای از بازداشت 11 نفر با اتهام جاسوسی برای موساد خبر داد. این افراد از ایرانی های ترکیه برای موساد جاسوسی می کرده اند. 

بنا بر گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه صباح، یکی از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه، بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی میت و دادستانی کل استانبول، که یک سال و نیم به طول انجامیده است، موساد علیه یک شرکت و 23 شهروند ایرانی تحقیقات جاسوسی انجام داده است.

بر اساس این گزارش سازماندهی این گروه جاسوسی را فردی به نام سرکان اوزدمیر یکی از افسران سابق نیروهای مسلح ترکیه، بر عهده داشته است. فردی که گفته می شود به دلیل عضویت در جماعت گولن (فتو) پیشتر از ترکیه خارج شده بوده است.

در این گزارش همچنین از فردی به نام سلجوق کوچوک کایا نام برده شده است که جلسات متعددی را در این زمینه با اعضای موساد داشته است و آموزش های لازم را از آنها گرفته است. کوچوک کایا با مدیران موساد که خود را «خوزه جوره ساتیا، توماس آلفونسو و رائول» معرفی می کرده اند در چند کشور اروپایی دیدار کرده است. 

بنا بر گزارش میت، کوچوک کایا اطلاعات یک شرکت و 23 شهروند را که شامل اطلاعات تماس ها، محل کار و سکونت فرد و اعضای خانواده های آنها، به علاوه اطلاعات حساب های بانکی و پرواز های آنها بوده، برای موساد جمع آوری می کرده است. 

دادستانی استانبول قرار بازداشت 13 تن را در این زمینه صادر کرد که 11 تن از آنها توسط پلیس بازداشت شدند و 2 تن از آنها متواری هستند.

کد خبر 2756074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha