ایجاد محدودیت برای آوارگان کرد ترکیه در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش عراق قصد دارند با با حصارکشی در اطراف اردوگاه مخمور در اقلیم کردستان عراق، مانع از تحرک و فعالیت آزادانه کردهای ترکیه ساکن در این اردوگاه شوند.

به گزارش کردپرس، روز گذشته گزارش هایی درباره استقرار نیروهای ارتش عراق در اطراف اردوگاه مخمور در اقلیم کردستان منتشر شد. این اردوگاه که در سال 1998 و با حمایت سازمان ملل ایجاد شد، شهروندان کرد ترکیه را که بعد از جنگ میان ترکیه و پ.ک.ک به اقلیم کردستان پناه آورده اند در خود جای داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات عراقی گزارش داد نیروهای عراقی می خواهند حصار کشی اطراف این اردوگاه را تکمیل کرده و سلاح های موجود در این اردوگاه را ضبط کنند. همچنین قرار است این اردوگاه فقط یک ورودی داشته باشد تا تحرکات ساکنان آن رصد و محدود شود.

برخی مقامات عراقی به این خبرگزاری گفته اند که عراق می خواهد ارتباط ساکنان این اردوگاه با نیروهای پ.ک.ک را محدود و در صورت امکان قطع کند زیرا ترکیه ادعا می کند که نیروهای پ.ک.ک ارتباط نزدیکی با ساکنان این اردوگاه دارد.

رشاد گلالی، از مقامات کرد عراقی به خبرگزاری فرانسه گفته است ساکنان این اردوگاه با برگزاری تظاهرات اعتراضی مخالفت خود را بر برنامه ارتش عراق برای محدود کردن فعالیت ساکنان مخمور اعلام کردند.

ارتش ترکیه در سال 2021 حملات هوایی علیه ساکنان کمپ مخمور انجام داد که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از ساکنان آن شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سال 2021 تهدید کرد که « ترکیه اجازه نخواهد داد پ.ک.ک از مخمور برای تقویت تروریسم استفاده کند.»

کد خبر 2755946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha