برای از سرگیری روابط با دمشق شرطی جز رفع تهدید کردهای سوریه نداریم

سرویس ترکیه - «رجب طیب اردوغان» با بیان اینکه شرطی در ازای از سرگیری روابط با «بشار اسد» ندارد، اعلام کرد که تنها مسئله و تهدید کردهای سوری برای او اهمیت دارد.

به گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، ارائه هرگونه شرط برای مخالفان سوری و شیوه جدید «دولت سوریه» در ازای از سرگیری روابط با «بشار اسد»درئیس‌جمهور سوریه را تکذیب کرد و گفت که تنها مسئله کرد برای او اهمیت دارد.

«رجب‌ طیب اردوغان» در گفتگویی با شبکه CNN گفت: «با توجە بە روابط دوستانه ما با «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، بر این باورم که می‌توانیم ارتباط با سوریه را از سر بگیریم به‌ویژه در مبارزه با نیروهای کرد سوریه در شمال سوریه و این مبارزه مستلزم همکاری و همبستگی قوی بین آنکارا و دمشق است».

اردوغان در ارتباط با ادعاهایی مبنی بر گذاشتن شروطی جهت حمایت نکردن از شبه‌نظامیان سوری وابسته به خود، اظهار داشت که به خاطر امنیت ملی ترکیه که مسئله کرد، تهدیدی برای آن محسوب می‌شود تنها گام لازم در جهت عادی سازی روابط با بشار اسد، رفع تهدید شبه‌نظامیان کرد سوری است.

وی در ادامه در مورد روابط ترکیه با روسیه گفت که با وجود افزایش فشارها بر آنکارا برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، ترکیه رابطه‌ای ویژه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ترکیه مقید به تحریم‌های غرب نیست، افزود: «آنکارا به این باور نرسیده که مانند غرب باید مسکو را تحریم کند.»

کد خبر 2755936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha