اختلافات داخلی در حزب خوب بر سر همکاری با HDP ادامه دارد

سرویس ترکیه - اختلافات در حزب خوب بر سر همکاری ائتلاف اپوزیسیون با HDP همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، اخبار غیر رسمی از اختلاف بین اعضای ارشد حزب خوب پس از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان بر سر همکاری با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در انتخابات خبر می دهند. برخی از گمانه زنی ها ریزش آرای حزب خوب در انتخابات پارلمان را ناشی از همکاری کمال قلیچدار اوغلو با رهبران HDP، و سر ریز شدن رای دهندگان حزب خوب در آرای حزب حرکت ملی (MHP) و ائتلاف آتا دانستند.

به نوشته جمهوریت، حزب خوب که با توجه به نظرسنجی های پیش از انتخابات می بایست نتایج بهتری به دست می آورد، با کسب تنها 9/69 درصد آرا تنها صاحب 33 کرسی پارلمان شد. اعضای ارشد حزب اعتقاد دارند که رای دهندگان ملی گرای ایدآلیست اولکو اوجاقلاری پس از همکاری ائتلاف اپوزیسیون ششگانه با HDP، رای خود را به سبد MHP انداخته اند.

برخی اخبار غیر رسمی حاکی از انتقاد شدید اعضای ارشد حزب خوب به قلیچدار اوغلو، رهبر اپوزیسیون هستند. انتقاداتی که قلیچدار اوغلو را متهم به دیدار با رهبران HDP و در نتیجه ریزش آرای این ائتلاف به سبدهای اردوغان و سینان اوغان می کنند. 

از سوی دیگر پیشی گرفتن شمار آرای HDP از حزب ملی گرای افراطی MHP در شهرهای بزرگی چون آنکارا و استانبول، نشان دهنده موفقیت HDP در برابر MHP در شهرهای مذکور می باشد.

همچنین شنیده ها حاکی از این است که اعضای ارشد حزب خوب اعتقاد دارند که آرای به دست ـآمده توسط حزب خوب نه از سوی حزب بلکه از سوی خود نامزدها به دست آمده اند.

کد خبر 2755809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha