امام اوغلو مدعی شد: قلیچدار اوغلو سیزدهمین رئیس جمهور ترکیه خواهد شد

سرویس ترکیه - اکرم امام اوغلو مدعی پیروزی قاطع قلیچدار اوغلو در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و عضو ارشد حزب حزب جمهوری خواه خلق (CHP) اعلام کرد که کمال قلیچدار اوغلو نامزد ائتلاف اپوزیسیون بی شک سیزدهمین رئیس جمهور ترکیه است.

با به پایان رسیدن ساعات اخذ رای در ترکیه، شمارش آرا در این کشور آغاز شد. خبرگزاری آناتولی که مسئولیت انتشار اخبار رسمی از شمارش آرا را بر عهده دارد، با اعلام شمارش چهل درصد آرا از پیروزی اردوغان خبر داد.

پس از این اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و منصور یاواش شهردار آنکارا در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که بر اساس اطلاعات ناظران رسمی CHP در پای صندوق های رای، پیروزی قاطع از آن قلیجدار اوغلو می باشد و مردم نباید به عملیات فریب و پروپاگاندای خبرگزاری دولتی آناتولی توجه کنند. 

امام اوغلو در سخنانی گفت: «به طور قاطع اعلام می کنم، بر اساس اطلاعات ما از صندوق های رای، آقای قلیچدار اوغلو در ساعات پایانی امشب به عنوان سیزدهیمن رئیس جمهور ترکیه اعلام خواهد شد. خبرگزاری آناتولی در انتخابات گذشته نیز عملیات روانی اینچنینی را برای نا امید کردن رای دهندگان اپوزیسیون به راه انداخت. با این حال از مردم خود می خواهیم صبور باشند و تا پایان باز شدن نتایج  صندوق ها صبر کنند و فریب بازی های روانی آناتولی را نخورند.»

منصور یاواش نیز در سخنان کوتاهی ضمن تایید سخنان امام اوغلو، اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده تا کنون، در مجموع استان های ترکیه قلیچدار اوغلو پیروز میدان است به ویژه در شهرهای استانبول و آنکارا که از سوی خبرگزاری آناتولی انتخابات به نفع اردوغان نشان داده می شود، پیروزی قاطع از آن قلیچدار اوغلو است.

ستاد مرکزی CHP نیز در پیامی که در تلویزیون سوزجو منتشر شد، اعلام کرد که بر اساس نتایج به دست آمده از صندوق های رای قلیچدار اوغلو با 51/33 درصد آرا پیشتاز است.

قلیچدار اوغلو نیز دقایقی پیش با انتشار توئیتی نوشت: ما پیشتازیم.

کد خبر 2755720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha