تصمیم برای بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی به جلسات هیأت دولت اقلیم، بر عهدۀ رئیس تیم وزارتی اتحادیۀ میهنی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بیگرد طالبانی دربارۀ آخرین وضعیت گفتگوهای میان اتحادیۀ میهنی و حزب دمکرات کردستان برای بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی، به جلسات هیأت دولت به کردپرس گفت: گفتگوها ادامه دارند و در پایان این گفتگوها، اخذ تصمیم برای بازگشت یا عدم بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی به جلسات هیأت دولت بر عهدۀ رئیس تیم وزارتی این حزب است.

کردپرس

بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی و منابع آب دولت اقلیم کردستان دربارۀ نتیجۀ دیدار و گفتگوی میان مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و معاون وی قباد طالبانی به کردپرس گفت: این دیدار به منظور گفتگو بر سر مسایل و خواسته‌هایی بود که اتحادیۀ میهنی کردستان در گذشته مطرح کرده بود. در نتیجۀ این دیدار توافق شد تا کمیتۀ فنی مشترکی تشکیل شود و اعضای این کمیته مأموریت یابند تا مواردی را که مربوط به بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی به جلسات هیأت دولت است بررسی نمایند. مهم‌ترین مسایل مورد بررسی مربوط به موضوع پیشنهادهای اتحادیۀ میهنی دربارۀ مسایل مالی میان این حزب و حزب دمکرات کردستان است و این موضوع پیوند اساسی با مسأله حقوق و بودجه دارد و دو جریان در این خصوص اختلاف نظر داشتند. بر این اساس اعضای کمیته فنی مشترک از هر دو جریان اتحادیۀ میهنی و حزب دمکرات کردستان دیدارهایی برگزار خواهند کرد و پس از این گفتگوها، شورای رهبری اتحادیۀ میهنی، تصمیم نهایی خود را در خصوص بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی به جلسات کابینۀ دولت اتخاذ خواهد کرد.

خبرنگار کردپرس، آخرین وضعیت گفتگوهای دو طرف و میزان پیشرفت گفتگوها را از وزیر کشاورزی اقلیم کردستان جویا شد. بیگرد طالبانی در این خصوص به کردپرس گفت: بدون شک پیشرفت‌هایی در این گفتگوها حاصل شده است. اگر در گفتگوها پیشرفت حاصل نمی‌شد، گفتگوی میان دو طرف برای اجرا کردن و پذیرش خواسته‌های اتحادیۀ میهنی، تداوم نمی‌یافت.

جلسۀ هیأت دولت اقلیم کردستان روز چهارشنبه 10 ماه مه به تعویق افتاد و مقرر شد که این جلسه روز یکشنبه 14 ماه مه برگزار شود. به نظر می‌رسد به تعویق افتادن جلسۀ هیأت دولت ارتباط مستقیم با گفتگوی میان اتحادیۀ میهنی و حزب دمکرات کردستان دربارۀ بازگشت وزرای اتحادیۀ میهنی به جلسات هیأت دولت داشته باشد. خبرنگار کردپرس شرکت یا عدم شرکت تمامی وزرای اتحادیۀ میهنی در جلسۀ آیندۀ هیأت دولت اقلیم کردستان را از وزیر کشاورزی دولت اقلیم جویا شد. بیگرد طالبانی در این خصوص گفت: اعضای کمیتۀ فنی مشترک از هر دو حزب، مشغول بررسی و تدوین برنامۀ لازم در این زمینه هستند و برگزاری جلسات، امروز و فردا نیز تداوم خواهد یافت تا در نهایت، رئیس تیم وزارتی اتحادیۀ میهنی در این خصوص تصمیم خود را اعلام کند.

کد خبر 2755540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha