دستان دمیرتاش و CHP به خون برادران کرد ما آلوده است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان در سخنانی در میتینگ باتمان دمیرتاش و CHP را متهم به ریختن خون کردها در زمان های گذشته کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در میتینگ خود در باتمان کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد اپوزیسیون ترکیه، را متهم به همکاری با PKK کرد. او همچنین CHP را متهم به ریختن خون شهروندان کرد ترکیه کرد. 

اردوغان در این میتینگ به همراه شریک جدید ائتلاف جمهور، یعنی زکریا یاپیجی اوغلو رئیس حزب مطالبه آزاد (هداپار) شرکت کرد. 

یاپیجی اوغلو که پیش از اردوغان سخنرانی می کرد، سخنان خود را ابتدا با زبان کردی آغاز کرد. یاپیجی اوغلو حزب جمهوری خواه خلق (CHP) را متهم کرد که پیشتر دست به کشتار مسلمان سنی و علوی و کردها زده است. 

اردوغان نیز در سخنان خود CHP را متهم کرد که در زمان زمامداری بزرگان (اهل سنت) را مورد ستم قرار داده و حقوق آنها را نادیده گرفته است. او گفت: «از برادران کرد می خواهم که در هنگام رای دادن به این فکر کنند که دارند به کسی رای می دهند که حقوق برادران کرد را به آنها داد، یا به زمامداران CHP رای می دهند که خون برادران کرد روی دستان آنها خشکیده است و تاریخشان پر است از دشمنی با کردها.»

رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از سخنان خود، با نام بردن از صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) او را متهم کرد که دستش به خون 51 تن از شهروندان کرد دیاربکر آلوده است. اردوغان گفت: «آقا کمال (قلیچدار اوغلو) وعده داده است که سلو (دمیرتاش) را آزاد کند؛ کسی که دستش به خون 51 برادر کرد ما در دیاربکر آلوده است.»

اردوغان در ادامه با بیان این که بهار وعده داده شده از سوی قلیچدار اوغلو در حقیقت بهاری دروغین و زمستانی سیاه است، گفت: «ما (AKP) بهار واقعی را از دیاربکر تا شرناخ و ماردین و باتمان به ارمغان آوردیم. تازمانی که عمر داشته باشیم و ملت نیز زمام امور را به دست ما بسپارند دیگر مادران این دیار گریه نخواهند کرد.»

در این میتینگ محمت شیمشک وزیر اقتصاد اسبق اردوغان نیز شرکت داشت. این همراهی سبب گمانه زنی هایی در زمینه همکاری دوباره شیمشک با اردوغان شد. درخواستی که شیمشک پیشتر آن را رد کرده بود. 

اردوغان پس از شرکت در این میتینگ راهی ماردین شد.

کد خبر 2755512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha