از این به بعد دیگر نگران پرداخت حقوق نباشید

سرویس عراق و اقلیم کردستان_رئیس فراکسیون نسل نو در پارلمان عراق اعلام کرد براساس توافق صورت گرفته دولت فدرال عراق تا زمان تصویب لایحه بودجه بصورت ماهیانه برای اقلیم کردستان پول واریز می‌کند.

به گزارش کردپرس به نقل ازnrttv، امروز چهارشنبه سروه عبدالواحد رئیس فراکسیون نسل نو در مجلس عراق اعلام کرد از این به بعد شهروندان اقلیم کردستان دیگر لازم نیست نگران پرداخت حقوق باشند براساس توافق صورت گرفته میان اقلیم و بغداد تا زمان تصویب لایحه بودجه دولت عراق ماهیانه مبلغی به اقلیم کردستان می‌فرستد.

 وی ادامه داد قبل از پایان ماه مه لایحه بودجه به تصویب می‌رسد، هنوز گفتگوها در این زمینه ادامه دارند پس از پایان گفتگوها موضوع اقلیم کردستان مطرح می‌شود و سپس لایحه بودجه به تصویب می‌رسد.

وی همچنین اعلام کرد هیچ تصمیمی در زمینه کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان وجود ندارد و آنها خواستار مشارکت در جلسات ویژه اختصاص سهم بودجه اقلیم کردستان با کمیسیون دارایی مجلس شدند.

وی اشاره کرد یکبار دیگر اقلیم کردستان از صادرات نفت منع شده است در این صورت دولت فدرال مجبور است که پول حقوق کارمندان اقلیم را پرداخت کند.

درباره کارمندان کمیسیون هم بیان داشت که تلاش می‌شود در لایحه قانون بودجه حقوق آنان نیز گنجانده شود.

درباره بازگرداندن مبلغ پس‌انداز حقوق اعلام کرد با نخست وزیر عراق و کمیسیون مالی در باره مکانیزم این عمل صحبت کرده‌ایم اما اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان مایل به انجام این کار نیستند.

این درحالی است که پس از توقف صادرات نفت اقلیم کردستان و براساس توافق صورت گرفته میان عراق و اقلیم ماهیانه مبلغی برای پرداخت حقوق کارمندان به اقلیم کردستان فرستاده می‌شود.

پیشتر هم در مصاحبه‌ای محمدشیاع سودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان برعهده ماست.

  

کد خبر 2755510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha