دولت عراق خسارت وارده به این کشور را به علت توقف صادرات نفت اقلیم کردستان مشحص کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_دولت عراق خسارات وارده به این کشور به علت توقف صادرات نفت اقلیم کردستان را مشخص کرد، روزنامه رسمی دولت هم اعلام کرد عراق روزانه 40 میلیون دلار در این خصوص متضرر می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل شارپرس، براساس گزارشی از روزنامه رسمی صباح دولت عراق که با عنوان «توقف صادرات نفت از طریق بندر جیهان تاثیرات منفی بر روند تصویب بودجه گذاشته است»منتشر شده اشاره می‌کند که تٲخیر در از سرگرفتن صادرات نفت اقلیم و کرکوک به بندر جیهان ترکیه تاثیرات منفی بر روند تصویب بودجه گذاشته است.

در این گزارش آمده است مصوبات بودجه به صادرات 3میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز اشاره دارد که 400 هزار بشکه از این مقدار در اقلیم کردستان و حدود 80 هزار بشکه آن در پالایشگاههای به کرکوک تولید می‌شود.

وی در این باره هشدار داد که عدم تولید این مقدارنفت زیان سنگینی به دولت عراق وارد کرده  که مبلغ این زیان 40 میلیون دلار در روز برآورد شده است.

روزنامه دولت عراق به نقل از صباح صبوحی عضو کمیسیون نفت و گاز در پارلمان عراق اعلام کرد دولت اقلیم کردستان تعهدات خود را اجرا کرده است و پرونده‌های نفتی خود را تسلیم دولت عراق کرده است تا از طریق کمپانی سومو بفروش برسد.

وی گفت: «به تعویق افتادن صادرات نفت اقلیم از یک طرف به روابط میان دولت بغداد و ترکیه و از طرف دیگربه دولت بغداد و کمپانیهای خریدار نفت اقلیم مربوط می‌شود.»

  

کد خبر 2755507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha