برج‌های دیده‌بانی جدید در مناطق مرزی میان ایران و اقلیم احداث می‌شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ فرماندهی نیروهای هنگ مرزی تعداد 36 واحد برج دیده‌بانی در مرز میان اقلیم کردستان و ایران در استان سلیمانیه، حلبچه، اداره‌ی خودگردان گرمیان و راپرین با هدف حفاظت بیشتراز مرزهای مشترک با ایران احداث می‌کند

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، افسر «کاروان خوشناو» سخنگوی منطقه یک هنگ مرزی عراق در روز سه شنبه 8 می 2023 اعلام کرد مدت چند روز است که اقدامات مربوط به احداث راه و استقرار برج‌های دیده‌بانی در مرزهای میان ایران و عراق در مناطق اداره‌ی خودگردان گرمیان و استان سلیمانیه آغاز شده است که قرار است تعداد 36 واحد برج دیده‌بانی با پیشرفته ترین نوع تجهیزات احداث می‌شوند.

وی بیان داشت در حال حاضر احداث 18 برج دیده‌بانی که شامل منطقه قورتو در گرمیان تا مرز منطقه پنجوین می‌شود شروع شده است. تعداد 18 برج دیده‌بانی دیگر نیز از استان سلیمانیه و حلبچه تا قلادزه و مناطق مرزی اداره‌ی راپرین و ایران را شامل می‌شود.

احداث برجهای دیده‌بانی در مرزهای مشترک میان اقلیم کردستان و ایران پس از سفر روز 18 آوریل 2023 سرتیپ «محمد عبدالوهاب» فرمانده کل هنگ مرزی عراق به اقلیم کردستان و دیدار با سرتیپ دوم «حماد فاضل هادی دزیی» فرمانده منطقه یک هنگ مرزی انجام گرفت که این دو باهم از مقرهای تیپ 21 با هدف بررسی چگونگی تقویت مرزهای میان عراق و ایران بازدید کردند.

کد خبر 2755505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha