انتقال شهروندان ساکن در حومه دریاره اژه به مناطق کردنشین جهت رای‌دادن به حزب چپ سبز

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز تعداد ۴۴۷۰ رای دهنده ساکن در مناطق حومه دریای اژه را برای به شهرهای خود در مناطق کردنشین ترکیه برای رای‌ دادن انتقال می‌دهد.

به گزارش کردپرس، حزب چپ سبز تعداد ۴۴۷۰ رای دهنده ساکن در مناطق حومه دریای اژه را برای رای دادن به شهرهای خود در مناطق کردنشین ترکیه منتقل می‌کند.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، تاکنون ۴۴۷۰ رای دهنده از شهرهای ازمیر، آیدین، مانیسا، دنیزلی، بالکسیر و موغلا برای رفتن به شهرهای خود جهت سفر به مناطق خود برای رای دادن به حزب چپ سبز درخواست داده‌اند و فرصت ارائه درخواست‌ها تا ۱۲ می است و تاکنون ۵۵ دستگاه اتوبوس آماده شده و رای‌دهندگان را در روزهای ۱۲ و ۱۳ ماه می برای رای‌دادن به شهرهای خود خواهند برد.

 «حسین چاغلار» سخنگوی حزب چپ سبز و «هولیا بایار» عضو کمیسیون انتخابات موغلای حزب چپ سبز، اطلاعاتی درمورد رای‌دهندگانی که باید در شهرهای کردستان ترکیه و سایر شهرهای ترکیه حضور داشته باشند، ارائه کردند.

«حسین چاغلار» اعلام کرد که تاکنون دو هزار رای‌دهنده از ازمیر به حزب چپ سبز جهت بازگشت به مناطق خود جهت رای‌دادن درخواست ارائه کرده‌اند. چاگلار گفت که آنها به شیوه بهتری رای‌دهندگان را به شهرهایی مانند «آمد»، وان، جولمرگ، سرت، آگری و ایغدیر خواهند برد.

هولیا بایار نیز همچنین اعلام کرد که ۱۵۰۰ تن به حزب چپ سبز در موغلا مراجعه کرده‌اند و خواستار بازگشت به مناطق خود جهت رای‌دادن شده‌اند و وی همچنین اظهار داشت که ۱۴ اتوبوس آماده انتقال این افراد هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون انتخابات در ترکیه، همه شهروندان موظف هستند که تنها در شهرهایی که نام آنها در ثبت احوال در آن شهر ثبت شده است، رای دهند. بنابراین کسانی که برای کار و تحصیل در شهرهای دیگر به سر می برند در روز رای گیری باید در شهرهای خود حاضر باشند.

کد خبر 2755490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha