وزیر انرژِی ایران اعلام کرد کمیسیون آبی میان عراق و ایران فعالیت خود را برای دستیابی به راه‌حل مشکلات آبی میان دوطرف را آغاز کرده‌ است.

سرویس عراق و اقلیم کردستان_«علی اکبر محرابیان »وزیر انرژی ایران در یک کنفرانس خبری اعلام کرد دیدار آنها از عراق با هدف مشارکت در کنگره بین‌المللی بغداد ویژه آب انجام گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل ازnrtv، علی اکبر محرابیان وزیر انرژی ایران در کنفرانسی خبری پس از کنگرۀ بغداد، گفت: این کنگره فرصتی برای برگزاری مذاکرات و نزدیکترشدن دیدگاهها میان مسئولان و اندیشمندان و سازمان‌های بین‌المللی است. با توجه به اینکه در حال حاضر در معرض تغییرات آب و هوایی و کاهش میزان بارندگی قرار داریم باید از طریق تبادل اطلاعات با این مشکلات مبارزه کنیم.
وی افزود: «بکارگیری روشهای و تکنیکهای مدرن در استفاده از آب و آبیاری و تاثیرات آن بر سلامتی منابع آبی باعث افزایش کارایی و بهبود شرایط شهروندان می‌شود.»
محرابیان از سفر «محمد شیاع سودانی» نخست وزیر عراق به ایران گفت و اعلام کرد که دراین دیدار درباره موضوع آب و منابع آبی گفتگو کردند و درجلسات خود درباره پرونده‌های تکنیکی و قوانین مربوطه به تاثیرات منابع آبی تفحص کردند.
وزیر انرژی ایران توضیح داد کمیسیون آبی میان عراق و ایران فعالیت خود را برای دستیابی به راه‌حل مشکلات آبی میان دوطرف آغاز کرده‌ است.
این در حالی است که دفتر نخست وزیری عراق بیانیه صادر کرد که در آن آمده است محمدشیاع سودانی در بغداد با «علی اکبر محرابیان» و هیآت همراهمش گردهم آمدند و درباره پرونده‌های آبی و انرژی و زمینه‌های همکاری مشترک و چگونگی محکمتر کردن تبادلات دوطرف و انجام هماهنگیها درباره دشواریهایی که درسطح اقلیمی و بین‌المللی در مقابل بخش انرژی قرار می‌گیرد، گفتگو کردند. شایان ذکر است که دیروز علی اکبر محرابیان طی دیداری رسمی و با هدف مشارکت در کنگره سوم بغداد با موضوع «آب» وارد فرودگاه یبن‌المللی نجف شده بود.

کد خبر 2755388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha