امیدواریم پس از انتخابات صلح برقرار شود

سرویس ترکیه - احمد ترک ابراز امیدواری کرد که پس از انتخابات سراسری در ترکیه سیاست های ضد کرد حکومت این کشور به پایان برسد.

به گزارش کردپرس، «احمد ترک» سیاستمدار کهنه‌کار کرد روز گذشته در سخنانی ابراز امیدواری کرد که سیاست های مبتنی بر دشمنی علیه کردها که دولت ترکیه ۴۰ سال است علیه مردم کرد به کار می‌برد در ۱۴ می پایان یابد و صلح و آرامش در ترکیه برقرار شود. 

بنا بر گزارش آژانس خبری مزوپوتامیا، حزب چپ سبز روز ۷ می در میدان «نوروز» منطقه «شهید کامیل» شهر دیلوک (نام ترکی: غازی‌آنتپ) تجمعی را با حضور هزاران تن برگزار کرد.

در این تجمع، «احمد ترک» سیاستمدار کارکشته کرد، گلشن سنجار یکی از اعضای ارشد حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، جاوید اوغور رئیس مشترک حزب سوسیالیت نو (SYKP)، لوند توزل عضو ارشد حزب زحمتکشان (EMEP)، شماری از مدیران‌ حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)،  اعضای حزب چپ سبز، اعضای ارشد DBP، فعالان جنبش زنان آزاد (TJA) و بسیاری از نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی حضور داشتند.

احمد ترک در سخنانی در این تجمع با بیان این که آنها در حال عبور از یک برهه حساس تاریخی هستند، گفت: «سیاست های جنگ افروزانه و ضد کرد دولت ترکیه که ۴۰ سال است علیه کردها اعمال می شود، در ۱۴ می پایان خواهد یافت. پس از آن صلح و آرامش برقرار خواهد شد و ما امیدواریم که ۱۴ می آغازی جدید برای همه مردم ترکیه باشد.»

کد خبر 2755378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha